از خروجی مدارس قرآنی ، رسیدن به خواستنی ترین نگاه  با تدبر در قرآن است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: خروجی این مدارس این است که در زندگی تاثیرات خود را می‌گذارد و کسی که به این شکل قرآن را با تدبر بخواند نگاهش نیز تغییر می‌کند و به خواستنی ترین نگاه می‌رسد.

حجت الاسلام مجید نقی لو در حاشیه افتتاحیه مدرسه دانشجویی قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ،با بیان اینکه دفتر  نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ارائه معارف ،تببین دین و تعمیق معرفت دینی است اظهار کرد: برای ارائه معارف باید محتواهای متنوعی داشته باشیم که یکی از محتواهای که در سبد دانشگاهی برا مخاطبان قرار دادیم مدرسه دانشجویی قرآن و عترت است .

وی تصریح کرد: در این مدرسه روخوانی و روان خوانی،تفسیر ،حفظ  آموزش داده نمی‌شود بلکه تدبر در قرآن را آموزش می‌دهیم چرا که قرآن باید وارد زندگی شود .

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: شکل اجرایی این مدارس دانشجویی این است که گروه ها ،دانشجویان، اساتید  و... در طی ۱۰ ترم محتواهای آموزش داده می‌شود.  چنانچه وردی بهمن امسال دانشجویان و گروه ها ۱۰ کتاب را با دانشگاه تهران را می‌خوانند.

حجت الاسلام نقی لو  ادامه داد: بیان اینکه دوره تدبر عمومی طی ۱۰ ترم برگزار می‌شود و در ادامه نیز دوره های تخصصی نیز برگزار خواهد شد  بیان داشت:کتاب اول را طی هشت جلسه با دانشگاه تهران در استان می‌گذرانند سپس در ترم تابستان مربی گری کتاب اول را می‌گذرانند و برگزیدگان مربیان وردی مهرماه می‌شوند .

وی با بیان اینکه محتوای ما  صرفا برای جامعه دانشگاهی نیست و طی برنامه ریزی ها از دوره دبیرستان تا فارغ التحصیلان جامعه دانشگاهی را شامل می‌شود خاطرنشان کرد: هر موسسه با هر عنوانی این محتوا را برای مجموعه  خود برگزار کند بلامانع است و نیاز نیست در مجموعه دانشگاه و یا به اسم دانشگاه باشد و ما ما در هر صورت در این راه کمک می‌کنیم تا این برنامه به نحو احسن انجام شود .

این مسئول  با بیان اینکه ابتدای این دوره ها از ۷ اسفند سالجاری اجرا می‌شود خاطر نشان کرد:  علاقه مندان برای شرکت در این دوره ها می‌توانند به دفتر نمایندگی نهاد  رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در محل سایت امام و یا به شماره پیامک ۳۰۰۰۹۹۰۰۰۹۸۷۹۷ مشخصات خود را ارسال کنند .

حجت الاسلام نقی لو افزود: خروجی این مدارس این است که در زندگی تاثیرات خود را می‌گذارد و کسی که به این شکل قرآن  را بخواند نگاهش نیز تغییر می‌کند و به خواستنی ترین نگاه می‌رسد .

وی  در پایان ضمن درخواست از موسسات قرآنی و فعالین فرهنگی و کسانی که دغدغه جهاد تببین  و کار فرهنگی را دارند  گفت:  فرصت است این ایده را ببینند و و خودشان با هر عنوان اجرا کنند چرا که وقتی  این ایده  و قرآن را جدی بگیریم و باور کنیم منجر به تغییر زندگی خواهد شد .

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha