حضور ۱۸۸ دانشجو فعال فرهنگی در طرح ملی "حامیم" زنجان

مسئول نهاد دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : طرح ملی "حامیم" با حضور ۱۸۸ نفر از فعالان فرهنگی از ۵ الی ۱۱ شهریور سالجاری  در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا )از زنجان، حجت الاسلام مجید نقیلو ،ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع دوره توانمند سازی دانشجویان فعال فرهنگی ،سیاسی (طرح حامیم) با اشاره به اینکه اجرای برنامه حامیم که با حضور فعالان فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور در استان زنجان برگزار خواهد شد اظهار کرد: این برنامه با حضور ۱۸۸ نفر از فعالان فرهنگی همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور از ۵ تا ۱۱ شهریور ،در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا که با تعطیلی فضای آموزش رسمی و حضوری دانشگاههای کشور بود بیان کرد: این تعطیلی ضربه بزرگی به دانشجویان و تشکلهای فرهنگی بود و ارتباط بین دانشجویان و تشکلها قطع شد و ما در این دوران فقط توانستیم به صورت کجدار و مریض آموزش‌های رسمی دانشگاه ها را ادامه دهیم.

مسئول نهاد دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ابراز داشت: متاسفانه آموزش های فرهنگی کشور در دوران کرونا دچار چالش های بسیار جدی شد و بیشتر تشکلهای فرهنگی تعطیل و دبیران فرهنگی این تشکلها که فضای فرهنگی دانشگاه ها را مدیریت می‌کردند به دلیل فارغ التحصیل شدن از دانشگاه‌ها فاصله گرفتند که و این باعث ضعف تشکل‌ها وکانونهای دانشجویی شد.

حجت‌الاسلام نقیلو افزود: در حال حاضر با حضوری‌ شدن دانشگاه‌ها یکی از چالش‌های جدی که با آن مواجه هستیم این است که تشکلها و کانون های دانشجویی در محیط‌های دانشگاهی انسجام لازم را ندارند.

وی با اشاره به فضای فرهنگی دانشگاه‌ها در پسا کرونا گفت: با تعطیلی دانشگاه‌ها دبیر تشکلها و کانون ها از دانشگاه‌ها رفته‌ و دانشجویان جدید نیز با اهداف و کارکردهای آن آشنا نیستند به همین دلیل با چالش جدی در فضای فرهنگی دانشگاه‌ها در پسا کرونا مواجه هستیم.

این مسئول عنوان کرد: یکی از رسالت‌های دفتر نهاد رهبری که در دانشگاه ‌ها با آن مواجه هستیم سیاستگذاری در برنامه‌های فرهنگی و توانمندسازی دانشجویان درحیطه های مختلف است.

حجت الاسلام نقیلو ادامه داد: به همین منظور دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است که شهریورماه در استان زنجان خواهد بود.

وی گفت: در برگزاری این دوره ها تاکید روی حلقه های میانی است که رهبری نیز به آن تاکید دارند که میان حاکمیت و مردم یک حلقه واسط باشد تا حاکمیت را به مردم وصل و مردم را با حاکمیت همراه کند و مطالبات مردم از حاکمیت را بیان کند.

دبیر دوره کشوری حامیم افزود: حلقه‌های میانی در دانشگاه‌ها در واقع نقطه مفقوده بوده و در دوره حامیم سعی شده دانشجویان توانمند شوند تا بتوانند کنش‌گران فعال در دانشگاه ها باشند.

حجت‌الاسلام نقیلو بیان کرد :برنامه حامیم با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله آموزش رسمی، آموزش مکمل، آشنایی با دستاوردهای استان، شبی با شهدا، اجرای برنامه های مختلف ورزشی، اجرای مناظره‌ها همراه خواهد بود و در پایان از دانشجویان برتر دوره‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha