توسعه همکاری های ایران و قطر در صنعت هوانوردی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از توسعه همکاری های دوجانبه ایران و قطر در صنعت حمل و نقل هوایی با افزایش پروازهای مسافری و باری بویژه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  محمدی بخش، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد مذاکرات انجام یافته در قطر در خصوص گسترش همکاری های دوکشور در صنعت هوایی گفت : پیرو مذاکرات رئیس جمهور با امیر قطر و همچنین وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل این کشور، جلساتی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و قطر ایرویز داشتیم.

 وی افزود: در این جلسات بر توسعه همکاری های دو جانبه و افزایش پروازهای مسافری و باری بین دوکشور تاکید شد. بر این اساس مقرر شد در فاز نخست هر هفته ۳۶ پرواز مسافری و پروازهای باری بدون محدودیت به صورت دو طرفه انجام پذیرد.

محمدی بخش با اشاره به توافق صورت گرفته درخصوص افزایش پروازها و استفاده از امکانات صنعت هوایی و گردشگری ایران برای کمک به قطر در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور افزود:  در مورد افزایش پروازها به خصوص در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قرار شد در آینده نزدیک تیمی متشکل ازسازمان هواپیمایی کشوری و نهادهای ذیربط چون گذرنامه و مرز هوایی، منطقه آزاد و میراث فرهنگی و گردشگری با مقامات هم پایه ازکشور قطر جلساتی را در جزیره کیش برگزار کنیم تا بتوانیم از ظرفیت کیش به عنوان کمک کننده به برگزاری جام جهانی قطر برای مرز هوایی، تردد و اسکان استفاده کنیم.  

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد استفاده از فرودگاه های کشور بخصوص جزیره کیش در زمان برگزاری جام جهانی قطر تصریح کرد: در جلسه‌ای که ریس جمهور با امیر قطر داشتند، امیر قطر در بهره برداری از فرودگاه های ایران از جمله کیش برای جام جهانی تاکید داشته و دستور اقدام صادر نمود.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، محمدی بخش همچنین از تلاش دست اندرکاران برای اجرایی نمودن توافقات جهت تسهیل تردد هموطنان عزیز برای دیدار بازی های جام جهانی تیم فوتبال کشورمان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha