فراهم شدن زمینه آزادی ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد در شهربابک

طی بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از زندان شهربابک، زمینه آزادی ۱۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد این شهرستان فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از معاونان دادگستری از زندان شهرستان شهربابک، ضمن دیدار با زندانیان، زمینه آزادی ۱۰ نفر از مددجویان این زندان، معادل ۱۵ درصد از جمعیت کیفری زندان شهربابک با استفاده از راهکارها و ارفاقات قانونی فراهم شد.

یدالله موحد در این بازدید ضمن تاکید بر لزوم رعایت مفاد حقوق شهروندی در زندان ها گفت: تکریم مددجویان و بازسازی شخصیت فردی و اجتماعی آن‌ها می‌تواند زمینه ساز افزایش بهره وری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی شود.

وی با تاکید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، اشتغال جدی زندانیان و مراقبت‌های پس از خروج از زندان افزود: در شهربابک زیر ساخت‌های مورد نیاز به منظور اشتغال زایی برای مددجویان فراهم شده و توسعه مراقبت‌های بعد از خروج از زندان نیز وجود دارد و بر این مبنا از ورود مجدد مددجویان به زندان‌ها جلوگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را به عنوان یکی از سیاست‌های مهم قوه قضاییه مورد تأکید قرار داد و از قضات و مسئولان قضایی درخواست کرد با بازدیدهای مستمر از زندان ها در جریان امور و مشکلات آنان از نزدیک قرار گرفته و در اجرای دستورالعمل‌های صادره اهتمام ویژه ورزند.

دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha