مسئله "جمعیت" از دغدغه‌های مهم کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت:مسئله جمعیت یکی از دغدغه‌های مهم کشور است  که به عنوان یکی از ارکان اصلی تشکیل ملت هاو عامل اقتدار و حفظ کشور است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان،  ابوالفضل رفیعی ظهر روز پنجشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت  گفت: مسئله جمعیت یکی از دغدغه‌های مهم کشور است  که به عنوان یکی از ارکان اصلی تشکیل ملت هاو عامل اقتدار و حفظ کشور است.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در کاهش جمعیت، نقش دارند که مهمترین  آن عامل، فرهنگی است، اظهارداشت: مزایای جمعیت طی چند سال اخیر گفته شده اما کار ظریفی است که باید به صورت ویژه توسط دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص پرداخته شود .

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه عوامل دیگر نیز در کاهش جمعیت دخیل هستند، افزود : بعضی مواقع، دغدغه‌هایی در اجرای قوانین برای بانوان ایجاد می‌شود در حالی که باید در عمل، شاهد اجرای قوانین باشیم و نباید  هیچ دغدغه‌ای نسبت به اجرای قوانین نباید ایجاد شود و سیاست‌های تشویقی در این خصوص انجام شود .

رفیعی  با بیان اینکه عامل اقتصادی و رفاهی نمی‌تواند فاکتور مهمی برای کاهش باروری باشد بنابراین عامل فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: در سطح استان با تشکیل کمیته‌هایی در ذیل شورای راهبردی جمعیت به این امر کمک کنیم.

جمعیت اولین و ضروری ترین مسئله کشور است

سعید احمدی مدیر کل سازمان تبلیغات استان زنجان در ادامه این جلسه گفت: مسئله جمعیت اولین و ضروری ترین مسئله کشور است و با این جلسات این قضیه حل نمی‌شود و باید ریشه این مسئله حل شود.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۳۰ بار رهبری مسئله جمعیت را تذکر داده اند زیرا از لحاظ امنیتی و اقتصادی  وسیله جمعیت برای کشور اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان کرد: درست است که مسئله اقتصادی اهمیت دارد اما ما شاهد این هستیم که در خانواده های متمول فقط یک فرزند وجود دارد و زوجین تمایل به داشتن فرزندان بیشتر ندارد و یک مسئله  فکری و فرهنگی است که باید واکاوی شود.

حجت الاسلام احمدی افزود:  اگر همه دستگاه‌های اجرایی در این کار دخیل نباشند در ۵ سال آینده در چاله جمعیتی خواهیم افتاد./انتهای پیام 

سردبیر : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha