مرحله دوم  آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران تا اردیبهشت ۱۴۰۱

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت : مرحله دوم آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا ،ایثارگران و جانبازان ۷۰ درصد تا اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،علی کاظمی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور ۲۲ اسفند روز روز شهید نام گذاری کرده است افزود: بیش از ۱۵ درصد شهدای کشوری در اسفند ماه به شهادت رسیده اند که ۵۳۴ شهید در این ماه به فیض شهادت نائل شده اند.

وی با بیان اینکه امسال  روز بزرگداشت شهدا با موضوع  چهل و دومین سال تاسیس بنیادشهید با شعار محوری "راه شهیدان ادامه دارد "  ۲۲عنوان  برنامه متنوع  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  تدارک دیده شده است اظهار داشت: از جمله  اهم این برنامه ها دومین جشنواره بین المللی کتاب سرخ نگاران ، اجرای طرح سپاس با شعار سلام شهید ، اجرای طرح پویش ایران سرسبز  با کاشت نهال به نام ۳۵۳۵ شهید استان ، اجرای طرح علمداران حماسه ،کنگره ملی شوق دوباره و....است .

وی با اشاره به اینکه در استان ۳۳ جانباز شهید وجود دارد بیان داشت: از همسران این جانبازان شهید تحت عنوان برنامه طرح سپاس با شعار سلام  بر شهید تجلیل به عمل خواهد آمد .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه پیگیری مطالبات ایثارگران وظیفه بنیاد شهید است و ما پیگیر مطالبات ایثارگران استان هستیم افزود :

کاظمی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار  بصورت ملی است و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تجهیز بنیاد شهید تخصیص یافته است .

وی با بیان اینکه برای  اتمام ساماندهی گلزار های شهدا ۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است بیان داشت: باید از طریق بنیاد شهید مستضعفان در دست پیگیری است  تا با تامین اعتبار گلزار شهدا ساماندهی کامل شود .

ابن مسئول با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ گلزار شهدا در استان وجود دارد اظهار کرد : نزدیک به ۳۰۰۰هزار شهید در این گلزار ها است که در خصوص ساماندهی این گلزار ها ۷ درصد باقی مانده است تا تکمیل شوند  .

کاظمی یا بیان اینکه استان زنجان در فضای مجازی با وجود فعالیت سامانه نوید شاهد جز برگزیده ها در کشور است بیان داشت :  تمامی  محتواهای وصیت نامه ها،دست نوشته ها ،اخبار مهم ،تاریخ شفاهی و.... دراین سامانه قابل استفاده عموم است.

وی با ببان اینکه در اجرای طرح کتاب سرخ نگاران که بصورت کشوری برگزار می‌شود از ۶ نفر از سرخ نگاران نویسندگان و...تجلیل می‌شوند خاطرنشان کرد : از خبرنگار حوزه ایثار و شهادت  مرحومه سرکارخانم ملکناز نجفی نیز در تهران بصورت ملی  از خانواده این مرحوم تجلیل به عمل خواهد آمد .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه ۳/۵ میلیون نفر  از ایثارگران تحت پوشش بنیاد استان  هستند خاطر نشان کرد : ۵۰ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان  این افراد  دغدغه شغل و مسکن دارند.

کاظمی با اشاره به اینکه پیگیری مطالبات ایثارگران بر اساس قانون جامع ایثارگری و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه ایثارگران این بود که این قانون مختص سال ۱۴۰۰ باشد،ولی  با پیگیری‌های انجام شده این قانون تا سال ۱۴۰۱  به قوت خود باقی است .

وی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس این قانون دولت مکلف است علاوه بر اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰  درصد و بالاتر را نیز در طول اجرای قانون برنامه استخدام کند اظهار کرد: اولین مرحله این آزمون برگزار شد و ۲۰۰نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران و جانبازان تعین تکلیف شدند .

این مسئول تصریح کرد: مرحله دوم آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و جانبازان و ایثارگران نیز تا اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

کاظمی با اشاره به اعطای تسهیلات خوداشتغالی ۱۰۰میلیون تومانی  به ایثارگران از منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت : به ایثارگران تسهیلات ۳۰۰ میلیون‌تومانی برای خرید مسکن اعطا می‌شود.

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha