نقش روناک در سریال آتش در گلستان برای من نوشته شده بود

بازیگر و نقاش در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از راه‌های دستیابی به موفقیت و چگونگی بازی در این سریال گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، پان‌ته‌آ سیروس در «سلام تهران» با اشاره به بازی نقش روناک به‌عنوان یک دختر کرد در سریال آتش در گلستان با معرفی خود و زندگی شخصی‌اش، گفت: من نقاش هستم اما در دانشگاه طراحی صنعتی خوانده‌ام. به فعالیت دیگر یعنی بازیگری نیز می‌پردازم، عاشقانه این کار را دوست دارم  و برایم جذاب است. نقش‌هایی را که انتخاب کرده‌ام از ابتدا تابه‌حال نقش‌هایی مانند بانوی سردار یا همین شخصیت روناک نقش زن‌هایی است که در زندگی شخصی‌شان زن‌های مستقل و قدرتمندی هستند. در ذات قوی بودن احتیاج به یک بهداشت در زندگی دارد. واقعیت این است که اگر قرار باشد در زندگی به یک اقتدار و توانمندی و موفقیت برسیم که در برهه‌های مختلف زندگی هدف ما بوده است ناخودآگاه باید نظم و ترتیبی را رعایت کنیم چه در خورد و خوراک، چه در ساعت خواب و بیداری، چه در تفریحات و همچنین انتخاب افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنیم.

وی با توجه به چگونگی موفقیت در زمینه بازیگری، عنوان کرد: برای نزدیک شدن به هر نقشی باید سختی‌های آن نقش را متحمل شویم در غیراین صورت نمی‌توان به آن نقش نزدیک شد. اگر قرار است روناک و یک دختر کرد بود باید نیم ساعت یا یک ساعت پیش از انجام کار آماده باشیم که به کوه برویم. هر روز صبح من یک ساعت زودتر از اجرای کار تقاضا داشتم که ماشین به دنبال من آمده که در آن موقعیت حاضر شوم در روستایی به نام چلگان که از زنجان تا آنجا حدود ۶۰ دقیقه راه است. به آنجا رسیده؛ پیاده می‌شدم و کوه را بالا می‌رفتم و یک ساعت بعد باز گشته به اتاق گریم رفته و آمادگی لازم را کسب می‌کردم. منظور من این است که برای اینکه بخواهیم به نقش خود نزدیک شویم و برای اینکه بتوانیم نقش را به نحوی بازی کنیم که بیننده احساس واقعی بودن کند، باید آن را زندگی کرد.

سیروس درباره دلیل سحرخیز بودن خود، ابراز داشت: به دلیل اینکه به‌شدت ورزش می‌کنم بسیار سحرخیز هستم. در 5 رشته، مربیگری ورزش دارم و هر روز صبح حتی اگر کاری نداشته باشم خیلی زود بیدار می‌شوم و ورزش می‌کنم. به‌طورکلی هر طلوع، غروب و اتفاقاتی را که در طبیعت می‌افتد بسیار دوست دارم. به نظر من اتفاقات ویژه و فوق‌العاده‌ای هستند و از آن‌ها به‌شدت انرژی می‌گیرم.  

این بازیگر با اشاره به چگونگی پیوستن به این سریال، گفت: سریال آتش در گلستان  در ابتدا اسمش خداحافظ مادر بود و سپس تغییر کرد. از روزی که نوشته می‌شد من با کارگردان فیلم در جریان این نوشتن آن بودیم درنتیجه نقش روناک برای شخصیت من نوشته شده بود البته نه به‌طور صد در صد.

وی با اشاره به حس خود نسبت به بازی در نقش روناک به‌عنوان یک دختر کرد، بیان داشت: روناک یک دختر کرد است. برای من بازی کردن در نقش‌های قومی و قبیله‌ای بسیار جذاب و خوب است چراکه کودکی‌ام را در چنین فضایی گذرانده‌ام. من در کودکی اسب داشتم و ما در مزرعه زندگی می‌کردیم البته نه به این معنا که زندگی عجیب‌وغریبی داشتیم اما کاهگل، سگ، مرغ، خروس، گاو و گوسفند اتفاقاتی بودند که من با آن‌ها از نزدیک در ارتباط بودم.

سیروس درباره موقعیت فیلم‌برداری فیلم و آمادگی خود برای آن، مطرح کرد: به دلایلی که ارتباطی با ما نداشت فیلم‌برداری در کردستان نبود. به روستای چلگان رفتیم که نزدیک زنجان است و آن شباهت بافتی و منطقه‌ای را با کردستان داشت. درواقع همه دوستان من به من میگویند چرا همیشه ان‌قدر آماده هستی، خودم نیز نمی‌دانم اما احساس می‌کنم همیشه باید برای موقعیت‌های مختلف آمادگی داشته باشم.

وی با اشاره به نقش کرونا در زندگی و کار، عنوان کرد: به نظر من کرونا اتفاقی بود که انسان‌ها ان‌قدر در زندگی هم دخالت نکنند، باهم کار نداشته باشند و مقداری از هم فاصله بگیرند. شرایطی بود که افراد بیشتر به خودشان بپردازند تا اینکه به یکدیگر کار داشته باشند. من چیزی را در جهان بد نمی‌دانم، هیچ اتفاقی بد نیست البته در آن موقعیت ممکن است برای افرادی اتفاقات بدی رخ دهد اما در طول زمان وقتی به تاریخ می‌پیوندد می‌بینیم که انگار لازم بوده است انگار ان‌قدر نفهمیدیم و متوجه نشدیم که مجبور شدیم سیلی بخوریم.

بازیگر سریال آتش در گلستان با دعوت از مردم برای دیدن این مجموعه، اظهار داشت: قسمت ششم سریال در شب گذشته پخش شد و یک هفته است از زمان آغاز پخش آن می‌گذرد. از همه افراد خواهش کنم اگر ایران را دوست دارند، روناک و آتش در گلستان را ببینند. هیچ‌وقت به نفع هیچ‌کسی نیست آن چیزی که دارد تکه‌تکه شود. روناک دختر کرد است با همه مشخصاتی که یک دختر کرد دارد، ساده است اما ساده فکر نمی‌کند و بزرگ فکر می‌کند و برایش اهمیت دارد که کردستان و ایران یکپارچه باقی بماند.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که به تهیه‌کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فربد شکرایی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha