اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برخلاف تصور برخی از مردم اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست بلکه اخباری مبنی بر وجود سویه های جدیدی از این بیماری وجود دارد که اگر با ساده انگاری پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند به احتمال زیاد قبل از پایان یافتن کامل این پیک، وارد پیک شدید بعدی خواهیم شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر حسن خدا پرست، با اشاره به اینکه مردم باید آگاه باشند که بی توجهی آنها به رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز می تواند موجب ایجاد پیک شدیدی در زمینه ابتلا به کرونا شود، گفت: در ایام تعطیلات نوروزی اگر پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نشود و مردم واکسیناسیون خود را تکمیل نکنند احتمال آغاز پیک شدیدی وجود دارد.

 وی تاکید کرد: اکثر بیماران بدحال در این پیک افرادی بودند که به هر دلیلی واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده بودند و با وجود جهش های فراوان ویروس کرونا احتمال دارد درصد آمار بیماران بدحالی که واکسینه نشده اند افزایش چشمگیری داشته باشد .

دکتر خداپرست با بیان اینکه ویروس کرونا دائما در حال جهش است و نمی توان پایانی را برای این بیماری متصور شد، تصریح کرد: ممکن است سویه های جدید به لحاظ میزان ابتلا و بدحالی بالاتر از سویه های قبلی باشد بنابراین عادی انگاری در دید و بازدید عید می تواند خطراتی را با خود به همراه داشته باشد.

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی قائم(عج) با اشاره به اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مستمر از ماسک، شستشوی دست ها باید در تعطیلات نوروزی در اولویت رفتاری مردم قرار گیرد، بیان کرد: در حال حاضر 100 بیمار بستری کووید در این مرکز درمانی تحت درمان هستند و روزانه 23 بیمار جدید بستری می شوند و 70 بیمار مشکوک به کووید به اورژانس این مرکز درمانی به صورت سرپایی مراجعه می کنند .

وی با بیان اینکه براساس مصوبه کمیته درمان بیماران مبتلا به کرونا که دارای بیماری زمینه ای هستند به دلیل اینکه نیاز به مراقبت های خاص مربوط به بیماری زمینه ای دارند در بخش های مربوط به بیماری و در فضایی ایزوله بستری می شوند، خاطر نشان کرد: خدمت رسانی به بیماران زمینه ای مبتلا به کووید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در فضای ایزوله انجام می شود تا خدمت مناسب درمانی دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha