کد خبر: 176676
۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
وقوع زمین لرزه ۴/۶ ریشتری در کهنوج

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: زلزله ۴.۶ ریشتری شهرستان کهنوج که ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه صبح امروز (چهارشنبه) رخ داد، خسارتی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجید سعیدی گفت: کانون زلزله صبح امروز شهرستان کهنوج در خارج از منطقه مسکونی بوده است و لذا خسارتی به زیر ساخت ها و ابنیه این منطقه وارد نشده است.  

وی با اشاره به اینکه تیم های ارزیاب به مناطق مختلف محدوده کانون زلزله کهنوج اعزام شده اند، تصریح کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر وارد آمدن خسارت به دلیل زمین لرزه صبح امروز به شهرستان کهنوج اعلام نشده است.  

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان توجه به مقاوم سازی ابنیه و رعایت اصول فنی را یک اصل مهم در ایمن سازی عنوان کرد و افزود: مقاوم سازی بناها در مواقعی مانند بروز زلزله های بزرگ خود را نشان می دهد.

فرماندار کهنوج نیز با اشاره به زلزله صبح امروز در این شهرستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه این زلزله خسارات جانی نداشت و فقط دیوار تعدادی از منازل فاقد شناژ در این منطقه دچار ترک خوردگی شده است.

عبدی یادآور شد: ستاد مدیریت بحران شهرستان در آمادگی کامل به سر می‌برد و تا کنون چند تیم امدادی و ارزیاب به مناطق اعزام شده است.

به گزارش طبنا، زمین لرزه‌ ای به قدرت ۴/۶ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) صبح امروز کهنوج را لرزاند که مرکز این زلزله در روستای چناران از توابع بخش مرکزی شهرستان کهنوج بوده است.

 ژئوفیزیک دانشگاه تهران، محل وقوع این زمین لرزه را در استان کرمان - حوالی کهنوج دانست، که در ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه صبح امروز رخ داده است.

این زمین لرزه با طول جغرافیایی ۵۷.۶۸۹، عرض جغرافیایی ۲۸.۱۳۴ و عمق ۱۵ کیلومتری زمین ثبت شده است. تیم های ارزیاب و امداد و نجات در منطقه حاضر و مشغول برآورد خسارت های احتمالی هستند.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha