اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت انتقال آب خلیج فارس به شمال کرمان

استاندار کرمان از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به شهرهای شمالی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی زینی‌وند در جلسه ای که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو صورت گرفت، با تشریح آخرین وضعیت استان در حوزه مدیریت منابع آب، از علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو تقاضا کرد: وزارت نیرو اجرای پروژه تامین بخشی از نیاز آب شرب شهرهای شمالی استان از محل خط انتقال آب خلیج‌ فارس و ادامه عملیات احداث سیل‌ بند جیرفت با توجه به تاکید رییس جمهور را آغاز کند.

وی با اشاره به موافقت وزیر نیرو با این طرح تصریح کرد: وزیر نیرو در این جلسه دستورات لازم را صادر و مقرر شد عملیات اجرای این دو پروژه مهم آغاز شود. در همین زمینه وزیر نیرو با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط انتقال آب خلیج فارس که پیش از این هم ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از محل ردیف تنش‌ های آبی به آن اختصاص یافته بود و همچنین ساز و کار تامین و اختصاص بقیه اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این پروژه موافقت کرد.

طبق گفته استاندار کرمان: با توجه به موافقت وزیر محترم، عملیات اجرایی طرح نیز به زودی آغاز می‌شود.


گفتنی است؛ در این جلسه مواردی چون: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان و پیگیری تامین بخشی از آب مورد نیاز طرح‌ های کشاورزی، دامپروری و صنعتی هم از سوی استاندار، نمایندگان مجلس و وزیر نیرو بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha