‍ ظرفیت‌های موجود کشور برای رفع مشکلات کافی است

جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گنبدکاووس؛ مهندس سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه شورای اداری گنبدکاووس گفت: ایران اسلامی ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد که با شناخت صحیح و استفاده بهینه از آنها می ‎توان بخش زیادی از مشکلات مردم را رفع کرد. 

وی افزود: در کنار ظرفیت‌های موجود، همدلی و همراهی مدیران با یکدیگر به رفع مشکلات سرعت می‌بخشد. 

وزیر میراث‌فرهنگی تصریح کرد: گلستان و بویژه گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف در حوزه تنوع اقوام و فرهنگ‌ها، گردشگری و صنایع دستی دارند که باید با شناخت صحیح آنها و همدلی و همراهی مدیران از این ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات و توسعه اقتصادی و معیشتی این استان و مردم استفاده کرد. 

ضرغامی با بیان اینکه  مدیران باید با شجاعت از ظرفیت‌ها جهت رفع مشکلات استفاده کنند، اضافه کرد: دولت و قوه قضاییه هم در این جهت حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد. 

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای در کشور با نیت "قربة الی الله" و با نشان دادن ماده و تبصره‌های زاید قانونی نمی‌گذارند کار شود البته برخی هم از گذشته طوری طراحی کردند تا کار انجام نشود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برخی ظرفیت های گنبدکاووس درحوزه اقوام، فرهنگ‌ و صنایع دستی گفت: پشت همه اینها یک تمدن بشری است که مهمتر از بسیاری از آثار تاریخی و ملموس از جمله گنبدقابوس بوده و ارزش بسیار بالایی دارند. 

ضرغامی همچنین اظهار داشت: امروز ارزش تمدن ناملموس مانند "فرهنگ، آیین و رفتارها" که هویت یک ملت هستند بسیار بالاتر از آثار ملموس مانند بناها و اشیای تاریخی است زیرا آثار ناملموس یک ملت الگو هستند. 

وی از ثبت ۲ هزار اثر ناملموس در کشور خبر داد و گفت: وقتی از گنبدکاووس، فرهنگ، آیین و صنایع دستی اقوام ساکن در آن صحبت می کنیم در واقع از تمدن والای بشری صحبت می‌شود. 

این مقام مسئول تصریح کرد: بدون تردید اسب ترکمن و مسابقات سوارکاری در کل کشور تک و مربوط به مردم است و پشت آن ادبیات عمیق و خاص یک قوم نهفته است که باید به آن ارج نهاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha