آیا جهان در بازی پایانی همه گیری کرونا است؟

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: خطرناک است که فرض کنیم واریانت بسیار قابل انتقال امیکرون آخرین سویه کووید ۱۹است که ظهور کرده و جهان در بازی پایانی همه گیری است.

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان  خبرگزاری سلامت ،ر اساس اعلام رییس سازمان بهداشت جهانی، در عین حال که احتمال ایجاد واریانت های جدید کرونا دور از تصور نیست اما این امکان برای جهان وجود دارد که امسال از مرحله حاد همه گیری خارج شویم.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، از زمان شناسایی امیکرون بیش از ۹۰ میلیون مورد بیماری به آژانس سازمان ملل گزارش شده است که این تعداد بیش از موارد گزارش شده در کل سال ۲۰۲۰ است.

 سناریوهای متفاوتی برای این که همه گیری چگونه می تواند به سرانجام برسد و مرحله حاد چگونه می تواند پایان یابد وجود دارد، اما این خطرناک است که که فرض کنیم امیکرون آخرین واریانت خواهد بود، یا این که ما در پایان پاندمی هستیم.

در حال حاضر در سطح جهانی شرایط برای ظهور واریانت های دیگر ایده آل است پس برای تغییر مسیر این همه گیری باید شرایطی که باعث ظهور واریانت های جدید می شود را تغییر دهیم.

 سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد: راه آن دستیابی به  هدف واکسینه کردن ۷۰ درصد از جمعیت هر کشور تا اواسط سال و با تمرکز بیشتر بر گروههای در معرض خطر است.

می گویند باید زندگی با کووید ۱۹ را تمرین کرد و پذیرفت، اما یادگیری زندگی با کووید نمی تواند به این معنی باشد که ما این ویروس را آزاد بگذایم تا بچرخد،این نمی تواند به این معنا باشد که ما تقریبا ۵۰۰۰۰ مرگ در هفته به دلیل این بیماری قابل پیشگیری و درمان را بپذیریم.

این به این معنی نیست که اجازه ی  چرخش بالای ویروس را بدهیم تا راه برای ایجاد واریانت های دیگر هموار شود.

در حال حاضر ۸۲ درصد از جمعیت آفریقا هنوز حتی یک دوز واکسن هم دریافت نکرده اندو همچنان سیستم های بهداشتی در همه کشورها در اثر همه گیری این بیماری تحت فشار قرار می گیرند و می شکنند.

در حال حاضر در جهان یک ویروس  بسیار قابل انتقال داریم به نام امیکرون که تقریبا کنترل نشده در گردش است و معلوم نیست که در آینده چه واریانت های دیگری هم خواهد آمد.

بله همه گیری پایان نیافته است، نباید بترسیم، باید شیوه های زندگی درست با کووید ۱۹ را یادبگیریم و از همه مهمترباید به واکسیناسیون کشورهای ضعیف کمک کنیم تا راه برای ایجاد واریانت های جدید سخت تر شود و باید برای همدیگراهمیت قائل شویم.

خبرنگار:فاطمه صلواتیها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha