نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی سیرجان با اصحاب رسانه

فرمانده انتظامی سیرجان: هدف ما خدمت به مردم است. هر کجا قرار باشد ورود کنیم، با تمام توان در خدمت مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ امیرسبتکی در ابتدای این جلسه با تقدیر و تشکر از زحمات اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان در انتشار اخبار پلیس و نقش به سزای آنان در فرهنگ سازی، شعار نوروز ۱۴۰۱ را "پلیس هوشمند، قانون مداری و نشاط بهاری" نام برد.

وی درباره نقش رسانه ها در پیشرفت اطلاعات عمومی و ارتقاء سطح آگاهی جامعه گفت: رسانه ها، راویان حقایق جامعه هستند و از جایگاه ویژه ای در افکار عمومی برخوردارند و نقش آنان در پیشرفت اطلاعات عمومی مردم و ارتقاء سطح آگاهی جامعه انکارناپذیر است.

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی سیرجان با اصحاب رسانه

فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بحث پیشگیری از جرائم را با آگاه سازی جامعه از آسیب های اجتماعی سرلوحه خود قرار داده است، بیان کرد: یکی از اهداف مهم پلیس در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی بحث تعامل و همفکری با اصحاب رسانه است.

سرهنگ امیرسبتکی با تاکید بر اینکه نقش ارزنده و تاثیرگذار خبر و اطلاع رسانی در پیشرفت اطلاعات عمومی مردم و ارتقاء سطح آگاهی جامعه انکارناپذیر است، افزود: نیروی انتظامی مبحث پیشگیری از جرائم را با آگاه سازی جامعه از آسیب های اجتماعی را در سرلوحه کار خود قرار داده است و یکی از اهداف پلیس، تعامل و همفکری با اصحاب رسانه است.

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی سیرجان با اصحاب رسانه

وی سپس به ارائه آماری از عملکرد نیروی انتظامی این شهرستان از ابتدای دوران فرماندهی خود پرداخت و اینچنین گفت: در زمینه جرائم اقتصادی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان در این شهرستان کشف جرائم شده است و در همین زمینه ۱۱۳ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.

این مقام انتظامی در مورد کالاهای قاچاق نیز توضیح داد: کالاهای قاچاق کشف شده در این شهرستان به مبلغ ۸۵ میلییارد تومان و شامل: لوازم خانگی، دستگاه های صوتی تصویری، محصولات و لوازم آرایشی خارجی است که عمدتا از مبدا بنادر جنوب در حوزه استحفاظی شهرستان کشف شده است که در این زمینه ۱۵ پرونده اخلال در نظام اقتصادی به دستگاه قضایی ارائه شده است.

 سرهنگ امیر سبتکی با اشاره به پیشرفت در برخورد با هنجارشکنان و افزایش گشت‌های انتظامی در مناطق با احتمال جرایم خشن از افزایش ۲۷ درصدی دستگیری‌ مجرمان، کاهش ۱۰۰ درصد سرقت های مسلحانه و  کاهش ۴۳ درصدی سایر سرقت ها در یک سال گذشته اطلاع داد.

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی سیرجان با اصحاب رسانه

وی در زمینه نظارت بر اماکن عمومی و صنوف تصریح کرد: در زمینه شناسایی صنوف متخلف ۲۸ درصد افزایش داشتیم و ۴۶ درصد نیز در زمینه تذکرات به این صنوف در زمینه تخلفات صنفی داشتیم که شامل ۲۸۰ مورد می شود.

فرمانده انتظامی سیرجان در خصوص تصادفات درون و برون شهری ابراز داشت: خوشبختانه در زمینه تصادفات درون شهری با فرهنگ سازی که انجام شده ۷۰ درصد شاهد کاهش این تصادفات بوده ایم، اما متاسفانه در زمینه تصادفات برون شهری ۲۵ درصد افزایش فوتی داشته ایم که امید است با همت و تلاش همه دستگاه ها در این امر فرهنگ سازی شده و با رفع نواقص ترافیکی و جاده ها شاهد کاهش آمار در این زمینه باشیم. در این راستا اقدام به تدوین یک شناسنامه شده است که در اسرع وقت به اصلاح مناطق حادثه خیز محورهای خارج از شهر از جمله محور بافت، خواجوشهر، بلورد و سه راهی باسفهرجان مطابق با آن می‌پردازیم.

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی سیرجان با اصحاب رسانه

سرهنگ امیرسبتکی با اشاره به روزهای پایانی سال و مراجعه همشهریان به بازار جهت خرید شب عید گفت: نیروی انتظامی سیرجان با همکاری پلیس راهور نهایت تلاش خود را در جهت کنترل ترافیک مسیرهای پرتردد در سطح شهر می نماید. به گفته وی هم اکنون ۶ واحد گشتی پلیس تخصصی شامل: پلیس آگاهی، اطلاعات، راهور، انتظامی و مواد مخدر در بازار سیرجان مستقر می باشند که امنیت همشهریان از هر زمینه نسبت به سرقت اموال شان تامین شود.

وی با اشاره به ماجرای سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در سیرجان و فوت یکی از همشهریان در این جریان از برنامه متمرکز کردن تمامی طلافروشی های شهر در یک محل سخن گفت و ادامه داد: برنامه ای که برای امنیت آن ها داریم به این صورت  است که: مکانی به صورت پاساژ برای این صنف در نظر گرفته شود که هم خرید همشهریان آسان تر شود و هم امنیت این صنوف به صورت مطلوب و یکجا توسط نیروی انتظامی تامین شود.

فرمانده نیروی انتظامی سیرجان  با اشاره به اینکه سیرجان هر ساله برای تعطیلات عید نوروز میزبان تعداد زیادی مسافر است و این شهر به صورت چهارراهی است که هموطنانی که از شمال و شرق کشور قصد سفر به بندرعباس و مناطق جنوبی کشور را دارند ازین شهر گذر می کنند گفت: در خصوص تاسیس سریع تر مراکز شماره گذاری پلاک سیرجان، دستگیری معتادان متجاهر و تحویل آنها به کمپ ها پیگیری ویژه داریم تا در ایام نوروز منظره خوبی از سیرجان در ذهن مسافران باقی بماند.

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی سیرجان با اصحاب رسانه

سرهنگ امیر سبتکی در خصوص جرائم مرتبط با مواد مخدر از کشف بیش از ۶ تن مواد مخد مخدر از ابتدای سال تاکنون در سیرجان خبر داد و افزود: در این زمینه ۷۸۲ معتاد خرده‌فروش و قاچاقچی درسطح شهرستان دستگیر شدند.

وی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در محلات را از جمله دغدغه مهم نیروی انتظامی سیرجان دانست، چرا که امنیت هر محله موجب رونق اقتصادی آن محل می شود. به عنوان مثال وقتی ملکی قیمت گذاری می شود خریدار اول به امنیت آن منطقه توجه می کند. و باید فقط به شهر سیرجان متمرکز نباشیم بلکه بخش های اطراف را نیز شامل شود و باید طرح مواد مخدر به صورت روزانه انجام شود.

این فرمانده انتظامی با اشاره به اینکه معتادان از همشهریان و خانواده های همین مردم هستند، گفت: تمام تلاش ما بر این است که معتادین متجاهر از سطح شهر جمع آوری شده و به کمپ منتقل شوند و به صورت پاک و سالم به جامعه برگردند. وی گفت: بهترین راه برای اینکه این افراد مجدد به سمت مواد مخدر نروند این است که حرفه جدیدی یاد بگیرند و به کاری مشغول شوند.

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی سیرجان با اصحاب رسانه

سرهنگ امیرسبتکی با اشاره به وقوع جرائم سایبری مخصوصا در روزهای تعطیل به همشهریان متذکر شد که گول پیامک هایی که به نام سامانه ثنا یا صدا و سیما برای آنان ارسال می شود را نخورند.

وی در خصوص حرکات نمایشی و بعضا تخلفات رانندگی متذکر شد که همکاران پلیس راهور در سطح شهر پلاک این خودروها را ثبت و به مالک خودرو اطلاع می دهند که خودروی فرد متخلف به مدت ۱۰ روز الی ۱ ماه به پارکینگ می رود و بستگی به سابقه فرد متخلف و نوع تخلف گواهینامه وی توسط مراجع قضایی ضبط و نسبت به وی اعمال قانون می شود.

خبرنگار: الهه رهنما_ سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha