احیای میانکاله در دستور کار اصلی دولت قرار گرفت

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای میانکاله با دستور رئیس‌جمهور در دستور کار اصلی دولت قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه روز جمعه در حاشیه بازدید رئیس‌جمهور از تالاب بین‌المللی میانکاله گفت: رئیس‌جمهور محترم پس از بازدید منطقه دستور دادند کارهای عملیاتی مورد نیاز برای احیاء و حفاظت تالاب میانکاله در  دستور کار قرار بگیرد.

وی بیان داشت: آیت‌الله رئیسی در این بازدید هم بر انجام پمپاژ آب و هم اجرای کانال ۲۰ کیلومتری برای اختلاط آب تاکید کردند. تامین تجهیزات و زیرساخت‌های  اطفاء حریق میانکاله نیز مورد تاکید رییس‌جمهور قرار گرفت.

رییس‌جمهور هفته گذشته نیز در سفر به گلستان از  تالاب میانکاله در محدوده مرزی این استان بازدید کرد و به جزیره آشوراده رفت.

آیت‌الله رییسی در سفر به مازندران قرار است دیداری با نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی استان  نیز داشته باشد.

تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است . این منطقه به دلیل داشتن پهنه آبی مناسب با ذخایر غذایی غنی و آبزیان همه ساله پذیرای بیش از ۳۰ تا ۴۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران و بیش از ۱۰۰ گونه از پرندگان بومی آبزی و کنارآبزی است.


این تالاب با داشتن پناهگاه حیات وحش به مساحت حدود  ۲۸ هزار هکتار و تنوع گیاهی از جمله درختان سازیل و انار وحشی که تغذیه برخی پرندگان را تشکیل می دهد توانست  بیش از ۵۰۰ گونه جانوری را در خود جای دهد و به نوعی بهشت پرندگان استان نام بگیرد و با این تنوع زیستی به عنوان یکی از ذخیره گاههای زیست کره جهان از سوی سازمان های جهانی حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha