ورزش ابزار استراتژیک راهبردی برای تعیین جایگاه و میزان پیشرفت استان

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش ابزار مدیریت استراتژیک بوده و دیگر مساله فراغت نیست، افزود:  ورزش ابزار استراتژیک راهبردی است که هویت یک استان را تعیین و در واقع جایگاه و میزان پیشرفت را مشخص می کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،سینا کلهر عصر شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ورزش و جوانان این استان زنجان افزود: در حوزه ورزش و جوانان که مجموعه ای متنوع و متکثر از کارها انجام می‌شود که در بین همه کارها چند قله وجود دارد که در نهایت محصول کار مارا با آن می‌سنجند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از ورزشکاران استانها در المپیک و بازی های آسیایی صاحب مدال هستند اظهار داشت:  نباید از این موضوع مهم به راحتی گذشت و در نهایت این مهم مورد توجه باشد که سهم استان زنجان نیز از قهرمانی المپیک، قهرمانان المپیک و بازیهای آسیایی چه میزان است .

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هشت ماه دیگر بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین و سپس المپیک پاریس ۲۰۲۴ پیش رو است، اظهار داشت: استان زنجان نیز باید در این خصوص یک شاخص تحولی را مد نظر قرار دهد.

  کلهر با اشاره به حضور استان در رقابت های چند رشته پرطرفدار عنوان کرد و گفت: ورزش استان ها را درچند رشته پرطرفدار از قبیل فوتبال در لیگ دسته یک و دو، والیبال، بسکتبال، وزنه برداری و کشتی می سنجند و مابقی رشته ها قدری فاصله دارد.

وی با بیان اینکه ورزش ابزار مدیریت استراتژیک بوده و دیگر مساله فراغت نیست، افزود: بر این اساس ورزش ابزار استراتژیک راهبردی است که هویت یک استان را تعیین و در واقع جایگاه و میزان پیشرفت را مشخص می کند.

این مسوول میزبانی از رویدادهای بین المللی و ملی یک استان را نیز در ارتقا حوزه ورزش موثر عنوان کرد و گفت: اینکه یک استان تا چه میزان در قهرمانی المپیک و بازیهای آسیایی و باشگاههای ملی و بین المللی سهم دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کلهر با تاکید بر اینکه ورزش را باید به عنوان پیشران توسعه انتخاب کنیم، اضافه کرد: ورزش ۲ حالت دارد اینکه  هزینه بر باشد و حالت دوم درآمدزا باشد ولی مدت ها است که ورزش در جهان ابزاری برای درآمدزایی است.

وی با بیان اینکه وزرش بیش از آنکه به جهت فرهنگی محل توجه باشد، جهت اقتصادی آن مهم تلقی می شود، ادامه داد: به دلیل آنکه فرهنگی که نتواند به اقتصاد یک استان و کشور کمک کند، پایدار نمی ماند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سه معضل اصلی جوانان کشورمان را اشتغال، تحصیلات و سربازی تشکیل می دهد  افزود: در خصوص این سه معضل اصلی یاید کاری کنیم تا گره ای از این مشکل جوانان گشوده شود .

کلهر  با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان در قالب سمن ها، جوانان را برای پیگیری مطالبات خود سازمان دهی می کند، اظهار داشت: این موضوع باید قدرتمندانه پیگیری و موانع آن نیز برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت: در پایان این مراسم "جواد بازرگان" به‌عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان زنجان معرفی و از خدمات علی خلیلی، مدیر کل قبلی این اداره قدردانی شد.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha