کرمان، میزبان نخستین پویش ملی نوروزی کشور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از برگزاری نخستین پویش نوروزی کشور بطور آزمایشی در کرمان جهت ترویج فرهنگ رانندگی و ایمنی در جاده‌ ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احسان عراقی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سفرهای نوروزی در مرکز استان برگزار شد، گفت: رسانه‌ ها در امر ترویج فرهنگ ترافیک بسیار موثر هستند. و با اجرای طرح ملی پویش نوروزی سعی بر این داریم که: در مکان‌ های خدمات رفاهی فرهنگ سازی کنیم که رانندگان از جاذبه‌ های مسیر نیز بهره مند شوند.

وی با اشاره به وجود ۴۵ مجتمع خدمات رفاهی فعال و ۳۳ مجتمع در حال احداث در کرمان و توضیح این مطلب که طرح پویش نوروزی کشور به صورت پایلوت و آزمایشی در اماکن خدمات رفاهی استان کرمان برگزار می شود، گفت: محور "کرمان – باغین - بردسیر" یکی از محورهای پر تردد استان کرمان است که طرح پویش نوروزی به صورت پایلوت از مجتمع خدمات رفاهی بردسیر در کیلومتر ۹ جاده بردسیر با هدف استراحت مسافران اجرا می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان با بیان اینکه تعداد ترددهای نوروزی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۸۷ درصد افزایش یافته است، اعلام کرد: پیش‌ بینی می‌شود نوروز پیش رو کمی متفاوت تر از سال های قبل است و حدود ۱۲۰ درصد افزایش سفرهای نورزی داشته باشیم و تمامی دستگاه‌ های ذیربط از جمله: پلیس، اورژانس و هلال احمر در خصوص ارتقای کیفیت خدمات در ایام نوروز همکاری ویژه ای دارند و از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ طرح نوروزی آغاز می‌شود.

عراقی زاده درباره پیش فروش بلیط سفرهای نوروزی گفت: پیش فروش بلیط از دهم اسفند به صورت اینترنتی آغاز شده است و ۵۰ درصد ظرفیت به این صورت به فروش می رسد و مابقی ظرفیت نیز به صورت حضوری فروخته می شود.

وی بیان کرد: در سامانه ۱۴۱ که پس از سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شروع به کار کرده است، به غیر از پرداختن به مسائل راهداری، یک کارشناس حمل و نقل نیز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو سوالات هموطنان می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان درباره جاده سیل زده شهداد – نهبندان گفت: مطالعات مشاور در کیلومتر ۵۵ تا ۷۵ انجام شده و این بخش از مسیر عملا رودخانه است که جاده از روی آن گذشته  و باید در زمانی که این جاده احداث می شد روی آن مسیر پل احداث می شد، اما چون جاده فرعی بوده به صورت آبنما آن را اجرا کرده اند.

عراقی زاده ادامه داد: برای اجرای طرح مصوب این جاده به ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که حدود ۳۰ میلیارد آن تخصیص یافته است اما با توجه به ثبت جهانی این منطقه نمی توانیم هر طرحی را در آن اجرا کنیم و میراث فرهنگی تهران تاکنون نظری درباره طرح این منطقه اعلام نکرده است.

وی ارتقای ایمنی جاده‌ای و شهری، سلامت، انتظامی و غیره را بدون تعامل نهادها و دستگاه ها غیر ممکن دانست و گفت: در ایام نوروز سال ۹۸ آمار یک میلیون و ۹۹۵ هزار تردد و در سال ۹۹ نیز ۸۸۸ هزار تردد و طی امسال، یک میلیون و  ۶۵۹ هزار تردد در استان کرمان ثبت شده است.

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از اصلاح ۸۹ نقطه حادثه خیز در استان کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: با اصلاح نقاط حادثه خیز میزان حوادث ترافیکی در آن مکان ها نیز کاهش چشمگیری داشته است.۱۴ و پیش بینی می شود با توجه به آیین روز طبیعت در ۱۳ فروردین و مصادف شدن ۱۴ فروردین با  اول ماه مبارک رمضان شاهد ترافیک سنگینی از ۱۲ فروردین در جاده های استان کرمان باشیم.

عراقی زاده در خصوص تامین سوخت مورد نیاز استان نیز گفت: با دستگاه‌ ها و نهادهای مربوطه جلسات متعددی برای تامین سوخت خودروها، افزایش خدمت رسانی و غیره تشکیل شده است.

به گفته وی: ۲۰۰ تیم بهداشتی از مجتمع‌ های خدمات رفاهی و اماکن استان بازدید می‌کنند و سالن‌ های فرودگاه ها، پایانه‌ های راه آهن و حمل و نقل جاده‌ ای از لحاظ رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha