راه را برای عبور آمبولانس ها باز کنید/ اخلالگران امنیت تا پایان تعطیلات بازداشت می مانند

برنامه " تهران 20"، بیست و دوم اسفند ماه، با حضور دکتر"جعفر میعادفر" رئیس سازمان اورژانس کشور و سردار"مهدی معصوم بیگی" رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی در آخرین چهارشنبه سال گفتگو شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما،دکتر"جعفر میعادفر" در خصوص صدمات ناشی از مواد منفجره گزارش شده به اورژانس در سراسر کشور توضیح داد: متاسفانه از ابتدای بهمن تا کنون 243 مورد صدمات انسانی به اورژانس گزارش شده است، که در این گزارشات 32 مورد قطع عضو، نزدیک به 77 مورد آسیب دیدگی در ناحیه چشم و 113 مورد سوختگی به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: باتوجه به آن که هنوز به آخرین چهارشنبه سال نرسیده ایم، مصدومان چهارشنبه سوری آمار بالایی دارند، البته بیشتر این مصدومان در اماکنی که محل نگهداری موادمنفجره بوده، دچار آسیب دیدگی شده اند.

سردار"مهدی معصوم بیگی" با اشاره به آن که نیروی انتظامی همیشه در کنار مردم حضور داشته است، تصریح کرد: پلیس با شادی مردم هیچ مخالفتی ندارد و امنیت مردم، خط قرمز پلیس محسوب می شود. هر فردی که امنیت مردم را در چهارشنبه پایان سال به خطر بیندازد، حتما مورد برخورد پلیس قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور تاکید کرد: اگر فردی با وسیله نقلیه شخصی مانند موتورسیکلت یا خودرو موجب اخلال در امنیت شهروندان شود و یا به هرگونه ای احساس ناامنی میان شهروندان ایجاد کند، وسیله نقلیه آن فرد توقیف و شخص مورد نظر بازداشت می شود که باهماهنگی های قضایی صورت گرفته این افراد تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت خواهند ماند.

در ادامه برنامه دکتر"جعفر میعادفر" ضمن تاکید بر آن که در چهارشنبه آخر سال از کودکان و سالمندان باید مراقبت بیشتری صورت بگیرد افزود: از شهروندان می خواهیم مسیر حرکت برای عبور آمبولانس ها را در همه روزهای سال علی الخصوص آخرین چهارشنبه سال باز نگهدارند چرا که ممکن است حادثه ای رخ دهد که باز بودن مسیر برای عبور آمبولانس ها، باعث می شود زمان کمتری برای انتقال مصدوم به بیمارستان صرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha