استقرار ۴۰ ایستگاه نوروزی پلیس در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از استقرار ۴۲۰ واحد گشت شبانه روزی و ۴۰ ایستگاه پلیس درسطح استان کرمان برای ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار ناظری در نشست خبری با اصحاب رسانه شعار امسال را "پلیس هوشمند، قانون مداری و نشاط بهاری" بیان کرد و گفت: یکی از سازمان‌ هایی که به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه نظم و امنیت لبیک گفت اصحاب رسانه بودند و اجرای ماموریت کرد و پلیس هم بااستفاده از تمام ظرفیت‌ها در زمینه تامین نظم و امنیت گام‌های بلندی برداشته است.

وی با بیان اینکه قانونمداری خط قرمز پلیس است، گفت: قانونمداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر شعار پلیس راهور است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه ۴۲۰ واحد گشت  شبانه روزی در سطح استان کرمان وجود دارد و ۴۰ ایستگاه نوروزی نیز در سطح استان مستقر می شوند، گفت: امسال که امیدواریم با افزایش سفر ها و با رعایت قانون و مقررات، کاهش خطرات و در نهایت آرامش در سفر ها را رقم بزنیم.


سردار ناظری در زمینه چهارشنبه آخر سال گفت : پلیس از نشاط اجتماعی و شادی مردم حمایت می‌کند و در چهارشنبه آخر سال در کنار مردم هستند، ولی اگر کسی قانون شکنی کند و جان و امنیت مردم به خطر بیندازد برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کسی از خط قرمز ما که قانون شکنی است عبور کنند.

وی آگاه سازی عمومی برای اقشار آسیب پذیر، برخورد قانونی افراد با سابقه در این زمینه را از جمله مواردی برشمرد که پلیس را به هدفش که ارتقای نظم و امنیت جامعه است نزدیک تر می کند و ابراز کرد: این در حالی است که نظارت خانواده ها هم باید در این زمینه افزایش یابد.

سردار ناظری افزود: از آنجایی که محورهای کویری خسته کننده بودند امسال برای کاهش تصادفات و حوادث با همکاری بخش ها و شهرستان ها پلیس اقدام به راه اندازی موکب هایی کرده است که راننده ها برای استراحتی موقت از خدمات این موکب ها استفاده کنند.


وی در زمینه مبارزه با سرقت گفت: امسال ۷۰درصد از سرقت ها کشف شدند و شاهد کاهش ۹درصدی سرقت‌های مسلحانه، کاهش ۱۵درصدی سرقت‌ به عنف، کاهش ۱۰۰درصدی سرقت طلافروشی ها، کاهش ۱۹درصدی سرقت احشام، کاهش ۵ درصدی سرقت خودرو، کاهش ۱۳درصد سرقت‌های مسلحانه و کاهش ۱۳درصدی جرائم خشن را داشتیم.

به گفته سردار ناظری در زمینه سرقت از طلا فروشی ها، ۲ هزار و ۴۷۰ نقطه مکانی از جمله طلا فروشی ها به سامانه مها وصل شده اند، تا ابزاری باشد برای حفاظت از اموال و دارایی های مردم و با همکاری رسانه ها امروز ۱۳ هزار خودرو را به جی پی اس نصب کرده اند تا از سرقت خودروها جلوگیری شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی در حوزه ترافیک افزود:  درطرح نوروزی هم باتوجه به مزار سردار دل‌ها برنامه‌های خاصی داریم که پیش بینی‌های جامع و کاملی انجام دادیم.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمان هوشمند سازی پلیس باعث رضایتمندی مردم از پلیس شده است که بیش از ۱۲۰ مقر با ارتباط الکترونیکی و ۸۰ درصد پرونده‌ها الکترونیکی انجام می‌شود و تمام مکاتبات پزشک قانونی نیز الکترونیکی شده است.

سردار ناظری گفت: گشت‌ های هوشمند پلیس هم تحول بزرگی در کار پلیس است که رضایتمندی مردم را به همراه داشته است و در حال حاضر در قله هوشمند سازی هستیم.

وی گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۷۰۰هزار تماس با سامانه ۱۱۰بوده است و در حوزه ۱۹۷ هم بیش از ۵۵ هزار تماس داشتیم که ۳۵درصد آن تقدیر بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطر نشان کرد: درحوزه فرهنگی، هنری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیش از ۱۴ هزار مشاوره در کلانتری‌ ها و پاسگاه‌ ها و ۷۱ درصد پرونده‌ ها به مصاحله ختم شده است و ۵ هزارو ۵۰۰محتوای آموزشی در زمینه فضای مجازی تهیه و در فضای شاد منتشر شد.

سردار ناظری با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه اول کشوری را در زمینه کشف مواد مخدر داراست، عملکرد پلیس مواد مخدر این استان را اینگونه تشریح کرد: کشف ۱۶۰تن انواع مخدر، رشد ۱۲۵درصدی در به هلاکت رساندن اشرار و انهدام باندهای قاچاق مواد ۳۶ درصد و درزمینه خرده فروشان مواد مخدر با ۵ هزارو ۲۱۷ نفر برخورد شده است که یک درصد افزایش برخورد داشتیم.

وی گفت: در زمینه برخورد با اراذل و اوباش ۷۰ درصد رشد داشتیم و ۶۹ طرح در زمینه مبارزه با جرائم اقتصادی و باندهای سازمان یافته قاچاق اجرا شده است.

این مقام انتظامی در زمینه  عملکرد پلیس فتا و جرائم سایبری با بیان اینکه درحوزه فضای مجازی با افزایش ۱۸درصدی وقوع جرائم سایبری و افزایش ۲۳درصدی کشف جرائم سایبری مواجه بوده ایم، خاطر نشان کرد: در پلیس فتا از ۱۰۰درصد وقوع جرائم سایبری ۹۶ درصد از آن‌ها کشف شده است و ۶۴درصد قربانیان جرائم فضای مجازی زیر ۲۵سال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha