آغاز کاشت ۶ هزار هکتار پیاز در جنوب کرمان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی جنوب کرمان از کشت و تولید پیاز درجنوب کرمان برای سال زراعی آینده به میزان برآورد شده ۳۴۸ هزار تن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فرامرز رستگاری با اشاره به اینکه در بحث تولید بازار محور مهم‌ ترین عامل برنامه ریزی کاشت و تولید منطبق بر تقویم زمانی مناسب، کشش بازار داخل و میزان صادرات است، گفت: کشاورزان با توجه به وضعیت و هدفگذاری کاشت، تولید و بازار محصول پیاز و با تمرکز بر وضعیت سال قبل، بر رعایت الگوی کشت مطابق برنامه کشوری و اعلام سازمان جهاد کشاورزی عمل کنند تا شاهد بروز برخی مشکلات و نیز نوسان قیمت نباشیم.

وی گفت: با توجه به الگوی کشت و تولید کشور، مصرف سرانه و میانگین وزنی سالیانه صادرات کشور به بازارهای هدف، برنامه کاشت و تولید محصول پیاز جنوب کرمان برای سال زراعی آینده به میزان ۶ هزار هکتار تعیین شده است که از این میزان ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار طرح استمرار پیاز و ۲ هزا رو ۸۰۰ هکتار کشت بهاره و تولید ۳۴۸ هزار تن برآورد و تعیین شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی جنوب کرمان کشت این میزان پیاز را با هدف تامین امنیت غذایی و نیل به خودکفایی، پایداری تولید مبتنی بر افزایش بهره‌ وری و تولید بازار محور در راستای سیاست ها و برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.

رستگاری تصریح کرد: سال گذشته نیز برای جنوب کرمان ۶ هزار هکتار پیاز هدف گذاری شده بود، اما کشاورزان ۱۶ هزار هکتار پیاز کاری کردند که بیش از برنامه ریزی اعلامی انجام شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای ساماندهی بازار پیاز گفت: وزارت جهاد کشاورزی بر اساس نیاز بازار داخل و صادارت، هدفگذاری کشت محصولات کشاورزی را در تمام کشور انجام می دهد و سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز بر اساس همین برنامه ریزی هدفگذاری محصولات کشاورزی را به کشاورزان اعلام و اطلاع رسانی می کند تا این قشر زحمتکش دچار خسارت نشوند.

گفتنی است؛ سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان کرمان، خدمات رسانی به شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد. و سالانه بیش از ۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در ۷ شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha