جشنواره ملی خانواده و سبک زندگی مهدوی در کرمان برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری جشنواره ملی خانواده و سبک زندگی مهدوی در ۶ بخش و معرفی برترین های این جشنواره در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا علیزاده با اشاره به اینکه یکی از راه های درک و اشاعه سبک زندگی مهدوی و اسلامی از طریق زبان هنر است، بیان کرد: این جشنواره در بخش های ۶ گانه: عکس حرفه ای، عکس موبایلی، خوشنویسی، مقاله ،دلنوشته و پوستر برگزار شد.

وی گفت: از ۲۰ استان شرکت کننده از سراسر کشور تعداد ۱۱۳۲ اثر به دبیرخانه جشنواره در کرمان ارسال شد که بعد از کار داوری در هر بخش توسط بهترین داوران این بخش نفرات اول تا سوم و نیز عناوین شایسته تقدیر تجلیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از ۱۱۳۲ اثر ارسالی به جشنواره ۱۲۲ اثر دربخش عکس، ۱۸۵ اثر دربخش پوستر، ۱۲۸ اثر دربخش مقاله، ۲۱۴ اثر در بخش دلنوشته، ۱۹۲ اثر دربخش خوشنویسی و ۲۹۱ اثر در بخش عکس حرفه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

علیزاده در ادامه گفت: جشنواره در واقع در ۵ بخش برگزار شده است که بخش عکس موبایلی در ادامه به آن افزوده شد. که این خود نشان دهنده مردم محور بودن این جشنواره است.

به گفته وی، این رویداد مردم محور بوده و با هدف ارتقاء فرهنگ مهدویت در بین خانواده‌ های ایرانی برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان گفت: حوزه هنر ابزاری مناسب برای معرفی اهداف دینی وبه ویژه حوزه مهدویت است وباید تلاش کنیم در هر خانواده ایرانی عطر و بوی زندگی مهدوی بپیچد.

مهدی جعفری از داوران جشنواره با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جالب این جشنواره تعداد قابل توجه آثار در بخش مقاله‌ های مهدوی است، گفت: حوزه علمیه خواهران در استان کرمان در این بخش همکاری بسیاری خوبی برای داوری آثار داشتند.

بگفته وی: برای اینکه در زندگی عادی نام و حضور امام زمان را شاهد باشیم باید هر یک از ما در جایگاه و موقعیتی که هستیم به رنگ و بوی اسلامی و مهدوی زندگی و کار کنیم.

مسئول بنیاد مهدی موعود استان کرمان نیز با اشاره به اهداف والای این بنیاد در تبلیغ اندیشه های مهدوی گفت: دو سال قبل شورای سیاست گذاری فعالیت مهدوی در استان کرمان ایجاد شد و در جلسات شورا تصمیم بر برگزاری جشنواره مهدوی در سطح استان گرفته شد، که موضوع به تهران منتقل و تصمیم گیری شد که جشنواره در بخش های مختلف به شکل ملی برگزار شود و بخش خانواده بر عهده استان کرمان قرار گرفت.

حجت الاسلام عرب پور افزود: ۵ دستگاه اداره ارشاد، صدا و سیمای کرمان، بنیاد حضرت مهدی موعود، شهرداری کرمان و موسسه خشت اول بیشترین همکاری را برای برگزاری این جشنواره داشتند.

وی از پی گیری برای برگزاری سالانه این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: در بحث مهدویت کارهای خوبی شده اما متاسفانه نسبت به آنچه وظیفه تک تک ماست عقب هستیم.

مسئول بنیاد مهدی موعود استان کرمان از حوزه علمیه و دانشگاه به سبب توجه به بخش مقاله و ارسال تعداد قابل توجهی مقاله به این جشنواره قدردانی کرد.

    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha