انجام بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌ های خام دامی در کوهبنان

رئیس دامپزشکی کوهبنان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۸۶ بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌ های خام دامی در شهرستان کوهبنان انجام شده است.

 به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیرحسین همتی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸۶ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده که این مراکز شامل قصابی‌ ها، مراکز عرضه گوشت سفید و قرمز، رستوران‌ ها و مراکز عرضه تخم مرغ در سطح شهرستان است.

وی در خصوص تشدید نظارت‌ ها در این ایام افزود: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در این دوره به واسطه شروع ماه رمضان بعد از نوروز به صورت ویژه و از ۱۴ اسفند۱۴۰۰ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سطح شهرستان و همزمان با سراسر استان کرمان اجرا می‌شود.

رئیس دامپزشکی کوهبنان با بیان اینکه این طرح در قالب ۲ اکیپ دامپزشکی و در سه حوزه نظارتی، بازرسی و قرنطینه‌ای اجرا می شود، حوزه اجرایی این طرح را در مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌ های دامی از جمله قصابی‌ ها، فروشندگان گوشت و مرغ بسته‌ بندی شده، رستوران‌ ها، غذاخوری‌ ها و سایر اماکن توزیع مواد غذایی برشمرد.

همتی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح بهداشتی، تضمین سلامت، امنیت غذایی و فرآورده‌ های خام دامی و رفاه حال مسافران و شهروندان برشمرد و خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی را از طریق شماره تماس ۳۳۴۹۴۴۰۱-۲ به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha