واکسن ها بدون شک بر کنترل بیماری کرونا تاثیر داشته اند

برنامه " تهران 20"، بیست و پنجم اسفند ماه، با حضور دکتر " نفیسه حسینی یکتا" عضو کمیته علمی ستاد کرونا و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت به توصیه های بهداشتی در ایام نوروز پرداخته شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما،دکتر" نفیسه حسینی یکتا" در ابتدای برنامه با اشاره به آن که کاهش شدت کرونا نباید موجب کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی شود، گفت: در نزدیکی به ایام نوروز و سفرهای نوروزی هستیم که لازم است دقت نظر ویژه ای به بحث رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم، این درحالی است که موج ششم کرونا را به دلایل مختلفی به نسبت موج پنجم با شدت کمتری پشت سر می گذاریم.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا در خصوص میزان تاثیر واکسیناسیون عمومی در کنترل ویروس کرونا توضیح داد: درصد بالایی از مردم دو دوز واکسن را دریافت کرده اند که یکی از شرایط مسافرت در ایام نوروز نیز دریافت دو نوبت واکسن است.

خانم دکتر حسینی یکتا ادامه داد: در مقایسه دو موج پنجم و ششم کرونا شاهد آن بودیم که میزان ابتلا به این بیماری در کسانی که واکسن دریافت کرده بوده اند، شدت کمتری داشته است.

مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تاکید کرد: واکسن ها بدون شک بر کنترل بیماری کرونا تاثیر داشته اند و آن دسته از افرادی که سه دوز واکسن را دریافت کرده ولی بازهم به کرونا مبتلا شده اند، به صورت خفیف بوده است.

 دکتر" نفیسه حسینی یکتا" در خصوص تاثیر فرآورده های طبیعی برای درمان کرونا توضیح داد: از ابتدای شروع همه گیری ویروس کرونا در کشور، تحقیقاتی در سراسر کشور با موضوعات گیاهان دارویی و طب ایرانی آغاز شد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت افزود: بالغ بر 110 طرح تحقیقاتی در این زمینه توسط وزارت بهداشت رصد و مشخص شد که فرآورده های طبیعی و گیاهی بر روی برخی از نشانه های کرونا تاثیر گذاشته است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 17 فرآورده طبیعی، مجوز سازمان غذا و دارو را با عنوان کمک به درمان ویروس کرونا دریافت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha