شروع طرح بسیج سلامت نوروزی در سیرجان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان از شروع طرح بسیج سلامت نوروزی در قالب انجام بازرسی های بهداشتی با حضور ۴۲ نفر از کارشناسان بهداشت این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در ابتدای این مراسم دکتر موقری پور ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان در حفظ سلامت همشهریان محترم تأکید کرد: با توجه به کاهش محدودیت ها و موافقت ستاد ملی کرونا مبنی بر انجام سفرهای نوروزی برای افرادی که حداقل دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، پیش بینی می شود حجم مسافرت ها در ایام تعطیلات نوروزی امسال نسبت به دو سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد و اجرای برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۱ در جهت تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز و اماکن عمومی جهت سلامت آحاد جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی به شهروندان سیرجانی توصیه کرد: پوشش ۳ نوبت واکسیناسیون، برقراری تهویه مطلوب در اماکن و استفاده اصولی از ماسک از راهکارهای اساسی مدیریت همه گیری کرونا می باشد.

در ادامه این مراسم رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان ضمن تشریح جزییات این مانور تصریح کرد: مانور سلامت نوروزی ۱۴۰۱ با تأکید بر مدیریت اپیدمی بیماری کرونا از ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ توسط کارشناسان خبره بهداشت محیط و حرفه ای، همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ اجرا می شود.

مریدی از جمله اهداف مهم این طرح را تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دانست و گفت : نظارت و بازدید از مراکز حساس نظیر رستوران ها، آشپزخانه ها، کبابی ها، عمده فروشی ها، قنادی ها و کارگاه های تولید شیرینی، مراکز عرضه خشکبار، هتل ها، اماکن رفاهی بین راهی، محل های اسکان مسافران نوروزی، پایانه های مسافربری، پارک ها، مراکز تفریحی و ... جهت حفظ سلامت همشهریان عزیز و مسافران نوروزی از اهداف مهم این طرح است.

وی در پایان از کلیه ادارات و سازمان هایی که در اجرای این طرح سلامت محور با معاونت بهداشتی دانشکده همکاری می کنند، قدردانی کرد و گفت: سامانه ۱۹۰ پل ارتباطی مردم با معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان است و در صورت اعلام هرگونه شکایت از سوی همشهریان محترم، در اسرع وقت و با جدّیت پیگیری های لازم صورت می گیرد.

شروع طرح بسیج سلامت نوروزی در سیرجان

الهه رهنما_ سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha