برگزاری اجلاس مجمع عمومی بسیجیان شهرستان سیرجان

اجلاس عمومی مجمع بسیجیان شهرستان سیرجان، با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان، معاون سیاسی، امنیتی و معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری سیرجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اجلاس عمومی مجمع بسیجیان شهرستان سیرجان همزمان با روزهای پایانی سال با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان، معاون سیاسی، امنیتی و معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری سیرجان، مسئولین ارشد شهرستان و رؤسای ادارات، اعضای هیأت‌ های اندیشه‌ ورز بسیج و اصحاب رسانه سیرجان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیرجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) در خصوص سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج توضیحاتی ارائه داد.

برگزاری اجلاس مجمع عمومی بسیجیان شهرستان سیرجان

سرهنگ دستوری گفت: بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق بسیج ۱۰ میلیونی، بحث خورشید عالم تاب ولایت حضرت مهدی(عج) است و این انقلاب زمینه ساز ظهور است .

وی افزود: اگر بخواهیم که می خواهیم ظهور حضرت حجت اتفاق بیافتد، باید ۳ نکته را مد نظر داشته باشیم. نکته اول این است که جبهه حق روز به روز قدرتمند تر شود. جبهه حق در این زمان یعنی انقلاب اسلامی ایران و مردم انقلابی. نکته دوم تضعیف جبهه باطل است که جبهه باطل شیطان بزرگ آمریکا و دست نشانده وی در منطقه رژیم غاصب اسرائیل می باشد و نکته سوم آمادگی مردم در سراسر عالم برای ظلم ستیزی و پذیرش حق است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیرجان بیان کرد: این سه نکته با همت یکایک ما در تحقق راهبرد حضرت امام به صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان محقق می شود. همان طور که شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش برای انتشار این انقلاب در سراسر جهان تلاش کردند.

برگزاری اجلاس مجمع عمومی بسیجیان شهرستان سیرجان

سرهنگ دستوری در ادامه از مولفه های جمهوری اسلامی سخن گفت و اینچنین بیان کرد: اولین مولفه جمهوری اسلامی ایدئولوژی ما «اسلام ناب محمدی» است که نباید ساده از آن عبور کنیم. هیچ ایدئولوژی و مکتبی روی دست اسلام در جهان نیست و اگر توجه کنید هیچ مورد مهمی در اسلام وجود ندارد که در دستورات قرآن و سفارشات اهل بیت علیهم السلام از قلم افتاده باشد.

وی با بیان اینکه بحث تبیین که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است، تصریح کرد: مهم ترین مولفه تبیین اندیشه اسلامی است و در این بحث قشر روحانی، فرهنگی و تعلیم و تربیتی ما باید بر اصول اسلام تمرکز داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیرجان مولفه دوم قدرت جمهوری اسلامی را «مردم» دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب ما مردمی بود، جنگ ما به صورت مردمی اداره شد و این یک حکومت مردمی است. اگر مردم پای نظام و در صحنه باشند نمی توان یک کشور را به راحتی تسخیر کرد. همانگونه که در جنگ اوکراین و روسیه شاهد این مورد بودیم .

سرهنگ دستوری اقتدار جبهه حق و انقلاب را مردم دانست و با بیان این نکته که انقلاب اسلامی با حضور مردم روز به روز مقتدرتر می شود، اظهار کرد: این اقتدار یعنی مردم را در صحنه انقلاب نگه داریم. یکی از مولفه های اصلی نگه داشتن مردم در صحنه انقلاب امیدوار نگه داشتن و خدمت به آنان است. مجموعه بسیج الهی باید شبانه روزی قدردان زحمات این مردم باشد.

برگزاری اجلاس مجمع عمومی بسیجیان شهرستان سیرجان

وی مولفه سوم را «ولایت» نام برد و ابراز کرد: اگر صحبت از مکتب و مردم می کنیم ستون اصلی این خیمه ولایت فقیه است که حلقه متصل کننده بین شریعت و مردم است. وظیفه مردم در این امر مطالبه گروی و وظیفه حوزه ولایت ترویج گفتمان ولایت است. وظیفه ما بسیجیان مانند شهید حاج قاسم سلیمانی عمل به دستورات ولی خداست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیرجان با اشاره به اینکه در بحث بیانیه گام دوم انقلاب یکی از مولفه های اصلی برای استقلال کشور رشد «علم و دانش»، فناوری و تکنولوژیاست، بیان کرد: از نظر علمی جزء رتبه های برتر برتر در منطقه و جهان و تقریبا جزء رتبه های زیر ۱۶ هستیم ولی از نظر تولید ثروت از علم عقب هستیم. واین بدین معنی است که ما در اینکه چه قدر علم را به عرصه آوردیم تا تولید ثروت داشته باشیم، موفق بوده ایم.

سرهنگ دستوری «اقتصاد» را از مولفه های دیگر نام برد که مقام معظم رهبری بر آن بسیار تاکید دارند و خاطر نشان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی در کشور عملیاتی شود با وجود تحریم های دشمنان، خنثی کردن و دور زدن این تحریم ها دست ماست. اگر پایه های اقتصاد را در کشور قوی کنیم بر این تحریم ها پیروز می شویم .

وی ادامه داد: مردم و بالاخص بسیجیان باید در امر خرید کالای ایرانی فرهنگ سازی کنند و با همکاری دستگاه ها و مسئولین سعی در افزایش تولید ملی از طریق فعال مردن کارخانه های نیمه فعال و راکد داشته باشیم .

برگزاری اجلاس مجمع عمومی بسیجیان شهرستان سیرجان

این فرمانده بسیجی مهم ترین جنگ امروز ما را با دشمن جنگ اقتصادی نام برد و تاکید کرد: پیروز این میدان کسی است که ستون های اقتصادی کشور خود را خودکفا کند.

سرهنگ دستوری از قدرت نظامی و امنیتی به عنوان مولفه آخر نام برد و متذکر شد: اگر مردم ملت ها، دولت ها را قبول داشته باشند پای آن دولت می ایستند. نمونه آن جنگ اوکراین و روسیه است که اوکراین در سال 73 سومین قدرت امنیتی دنیا بود اما با نفوذ آمریکا و با کودتای رنگی و انقلاب نارنجی دولتی در این کشور به وجود آمد که مردم آن را قبول نداشتند.

وی در ادامه این جلسه بحث هیئت های اندیشه ورز بسیج را تشریح کرد و ابراز داشت: بیش  از 200 هیئت اندیشه ورز با حدود 3000 عضو در سیرجان داریم و 6 کارگروه مهم و اصلی که شامل: کارگروه های: تعلیم و تربیت(اصلی ترین)، فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد و زیربنایی، بهداشت _سلامت و محیط زیست، زنان و خانواده و آموزش_ تحقیقات و فناوری می باشند.

گفتنی است، در ادامه این اجلاس نمایندگان 4 کارگروه تخصصی: تربیت و آموزش، فرهنگی و اجتماعی، زنان و خانواده و اقتصادی و بسیج سازندگی به بیان گزارشاتی در زمینه عملکرد خود و طرح نقشه مسائل و مشکلات حوزه سرزمینی شهرستان سیرجان ارائه دادند و در مجموع ۳۲ مسئله‌ دارای اولویت، شناسایی و راهکارهای مختلفی جهت حل و رفع مشکلات تدوین شد.

در پایان این اجلاس عمومی نیز ، طی حکمی از سوی سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، دکتر محمد معتمدی‌ زاده به‌عنوان‌ رئیس مجمع بسیجیان شهرستان سیرجان منصوب گردید.

برگزاری اجلاس مجمع عمومی بسیجیان شهرستان سیرجان

خبرنگار: الهه رهنما_ سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha