بازدید مجازی و زنده از گنبد سلطانیه در نوروز ۱۴۰۱

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان  گفت: پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی و پلتفرم‌های پخش زنده، گنبد سلطانیه را به‌صورت زنده در نوروز ۱۴۰۱ به مردم معرفی می کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت، امیر ارجمند با بیان اینکه با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی و پلتفرم‌های پخش زنده، پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه زنجان بصورت مجازی در نوروز معرفی می‌شود افزود : پخش زنده در هفتمین روز از نوروز ۱۴۰۱ است .

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و سفر مجازی مناسب‌ترین راه برای آشنایی هم‌وطنان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مناطق مختلف به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه زنجان با قدمتی سه‌هزارساله، آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی را در خود جای‌داده است، یادآور شد: هریک از آن‌ها در نوع خود منحصربه‌فرد بوده و دارای ویژگی خاص معماری و ارزش‌های فرهنگی و هنری هستند .

ارجمند با بیان اینکه گنبد سلطانیه زنجان بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان و سومین گنبد بزرگ جهان و نکات بسیاری در معماری و شهرسازی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه نهفته است بیان داشت: مجموعه تاریخی گنبد سلطانیه می‌تواند به‌عنوان یک مجموعه منحصربه‌فرد در مطالعات پایلوت در حوزه معماری ایرانی اسلامی مطرح باشد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های معاونت میراث‌فرهنگی توجه به موضوع معرفی آثار فرهنگی و تاریخی است خاطرنشان کرد: بر همین اساس در معاونت برنامه‌ای با عنوان "نوروزگاه با میراث جهانی ایران" برای پخش آنلاین و زنده در تلویزیون اینترنتی پیش‌بینی و طراحی‌شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha