برپایی نمایشگاه با محوریت زندگی شهید سلیمانی در ارگ راین

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی راین از برپایی نمایشگاه آثار هنری با محور ابعاد زندگی سردار سلیمانی در ارگ تاریخی راین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ طاهری گفت: در این نمایشگاه علاوه بر نمایش آثار هنری هنرمندان با توصیف زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرات و سخنان این شهید بزرگوار نیز در قالب کتاب به علاقمندان و مسافران نوروزی معرفی می‌شود.

وی افزود: نمایشگاهی شامل ۱۶ غرفه صنایع‌ دستی نیز در داخل ارگ تاریخی راین ایجاد شده و آثار هنری هنرمندان و صنایع دستی استان را همچون پته‌ دوزی، گلیم‌ بافی، چاقو سازی، چرم‌ دوزی ،گلیم، فرش، فلزکاری، نقره‌سازی‌، سفال سوغات ... به معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

بگفته مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راین، روزانه هزار نفر از ارگ تاریخی راین و آبشار راین دیدن می کنند.

طاهری گفت: در این نمایشگاه غرفه‌ های دیگری مانند غرفه مهدویت، تولیدات کمیته امداد، کتاب و غرفه راین‌ شناسی توسط انجمن حامیان هزار نیز به معرض نمایش درآمده است.

وی همچنین از چیدن سفره‌ هفت سین در ورودی شهر و ارگ راین خبر داد و تصریح کرد: چاپ و پخش بنرها و بروشورهای اطلاع‌ رسانی از جمه مواردی است که توسط میراث فرهنگی این شهرستان طی ایام نوروز انجام می‌گیرد.


 لازم بذکر است؛ راین شهری تاریخی و توریستی در دامنه کوه هزار در جنوب شرقی کرمان قرار گرفته‌ است. شهر راین یکی از شهرهای خوش آب و هوا و ییلاقی استان کرمان محسوب می‌شود.

بخش راین کرمان دارای ۶ اقامتگاه بوم‌ گردی، یک هتل آپارتمان و ۳ مسافرخانه است و در حال حاضر ظرفیت بیش از ۵۰ درصد این اقامتگاه‌ های تکمیل شده اند.

شهر راین دارای آثار طبیعی و تاریخی گردشگری زیبایی نظیر ارگ راین(مشابه ارگ بم)، بلوار افلاطون دارای درخت های چنار هزارساله و آبشار زیبای راین با محیطی ییلاقی و سرسبز می باشد که به ثبت ملی رسیده اند. این شهر سال 1400 با قبول شروطی از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان شهر ملی چاقو نیز نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha