امحاء بیش از ۱۰۰ کیلو کشک و روغن حیوانی فاسد در سیرجان

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان از کشف و امحاء بیش از ۱۰۰ کیلوگرم کشک و مقادیری روغن حیوانی فاسد و کپک زده طی بازرسی های مستمر این دانشکده در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان؛ دکتر رضوی نسب گفت: طی بازدید های مستمر بازرسان و کارشناسان مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی سیرجان در ایام تعطیلات نوروز ١۴٠١ که از چندین کارخانه لبنی در شهرستان سیرجان صورت گرفت؛ بیش از ۱۰۰ کیلوگرم کشک و مقادیری روغن حیوانی فاسد و کپک زده کشف و پس از صورتجلسه معدوم شدند.

وی در ادامه افزود: در ادامه بازرسی ها همچنین نسبت به شرایط بهداشتی نامناسب و عدم حضور مسئول فنی به کارخانه متخلف تذکر جدّی داده شد.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان در خبر دیگری افزود: در ادامه بازرسی های مستمر نوروزی که از چندین واحد لبنی، تولیدی نان، تولیدی سبزیجات، انبار پخش مواد غذایی، فروشگاه های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، کترینگ صنعتی غذایی و داروخانه ها به عمل آمد؛ تخلفاتی نسبت به عدم رعایت مقررات و پروتکل های بهداشتی مشاهده و صورتجلسه شد.

دکتر رضوی خاطر نشان کرد: در مورد واحدهای لبنی نسبت به اخذ پروانه های لازم بهداشتی تذکر جدّی داده و مقرر شد در صورت عدم اقدام لازم پس از تعطیلات نوروز؛ واحدهای بدون پروانه پلمب شوند. همچنین در یک واحد کترینگ صنعتی، مقداری روغن چند بار مصرف مشاهده و پس از صورتجلسه در فاضلاب تخلیه و تذکر جدّی داده شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کترینگ های غذایی در حوزه نظارتی مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی سیرجان می باشند، در خصوص دریافت پروانه های بهداشتی و بکارگیری متخصص فنی بهداشتی (مسئول فنی) باید حساسیت های لازم را داشته باشند تا بتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان با تاکید بر اینکه همشهریان محترم نسبت به تخلفات بهداشتی بی تفاوت نباشند، از آنان درخواست کرد که نسبت به بررسی برچسب محصولات غذایی و آرایشی و بهداشتی، تاریخ تولید و انقضا محصولات و نیز مشاهده تخلفات بهداشتی، حساسیت لازم را داشته باشند و چنانچه هر گونه تخلفی در حوزه های بهداشتی مشاهده کردند با تلفن ثابت به شماره ١٩٠ گزارش کنند.

الهه رهنما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha