آمادگی وزارت علوم برای حضوری شدن دانشگاه ها

رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه همه اقداماتی که لازم بود برای آموزش حضوری انجام شود، در دانشگاه‌های کشور آغاز شده است، تاکید کرد: دانشجویان برای حضور در کلاس های دانشگاه باید دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر هاشم دادش پور گفت: دانشگاه‌ها هیچ زمانی تعطیل نبودند و اصل بر حضوری بودن آموزش در دانشگاه ها است و بخاطر کرونا بود که در مقاطع کارشناسی دروس نظری به صورت مجازی و غیر حضوری ارایه میشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص اینکه وزارت علوم چه اقداماتی را برای آماده‌سازی دانشگاه ها در جهت بازگشایی انجام داده است افزود: اصل بر حضوری بودن دانشگاه‌ها است، کرونا باعث شد از دو سال پیش دانشگاه‌ها به صورت برخط اداره شوند و اغلب کلاس‌ها به شیوه غیر حضوری انجام شود، با این وجود در حوزه تحصیلات تکمیلی و در حوزه کارشناسی در دوره هایی که به صورت عملی بود، دانشگاه ها فعال بودند و به صورت حضوری دنبال می شدند.

وی گفت: هرچند در ماه‌ها و موارد خاص به سمت نیمه فعال بودن و یا تعطیلی حرکت کردیم ولی این مسئله به صورت موقت بود و برخی از بحث‌ها مطرح شد، مبنی بر اینکه تصمیم بر حضور در دانشگاه‌های کشور تصمیمی چند روزه بوده است، بنده می‌خواهم بگویم که از ۱۵ مهرماه بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و نهایتاً از اول آذرماه قرار بر این شد تا دانشگاه‌ها به سمت آموزش حضوری حرکت کنند.

داداش پور گفت: قرار بر این بود که در نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه ها به سمت حضوری کامل حرکت کنند اما امیکرون باعث شد که این کار به تاخیر بیافتد و نهایتاً بعد از افت سویه امیکرون ستاد ملی کرونا در آخرین تصمیم خود اعلام کرد که دانشگاه‌ها و مدارس کشور باید حضوری شوند.

وی افزود: مبنا تصمیمات ستاد ملی کرونا است و وزارت علوم دانشگاه‌های کشور بر همین مبنا به سمت بازگشایی کامل دانشگاه‌ها حرکت کردند که از ۱۴ فروردین ماه این اتفاق صورت خواهد گرفت.

داداش پور گفت: حفظ سلامت دانشجویان اصل اساسی در آغاز آموزش حضوری است. از ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد اصل بر حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌هاست؛ تمام اقداماتی که لازم بود برای آموزش حضوری انجام شود، در دانشگاه‌های کشور آغاز شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه ها به چه صورت است بیان کرد: دانشجویان برای حضور در کلاس‌های دانشگاه‌، باید دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند ومشکلی از بابت اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دولتی نداریم و احتمالاً" مشکل در خوابگاه‌های استیجاری یا خودگردان ممکن است باشد که به دنبال رفع آن هستیم.

وی در پایان گفت: دانشجویان غیر بومی که متقاضی اسکان در خوابگاه‌ها هستند باید با هماهنگی دانشگاه مربوطه برای این موضوع ثبت‌نام کنند و برای اطلاع از آخرین تحولات به اطلاع رسانی دانشگاه ها دقت و آخرین اخبار را از وب سایت دانشگاه ها دریافت کنند. ‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha