ارائه خدمات سرپایی و بستری به بیش از 400 بیمار مبتلا به سرطان در بیمارستان امید

مدیر بیمارستان امید از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون به 400 بیمار مبتلا به سرطان، خدمات سرپایی و بستری ارائه شده که از این تعداد 84 نفر بستری شدند و 316 نفر هم تحت اقدامات درمانی سرپایی قرار گرفتند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر رضا ایروانی  اظهار کرد: در بیمارستان امید با توجه به اینکه مأموریت شناسایی، غربالگری و درمان بیماران سرطانی را برعهده دارد همه ساله و در طول ایام سال در تلاش هستیم تا این 3 مأموریت بسیار مهم را با موفقیت انجام دهیم.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی در ایام نوروز 1401 به‌صورت شبانه‌روزی به بیماران سرطانی خدمت‌رسانی کرده است، خاطرنشان کرد: عمده موارد بستری در ایام نوروز امسال شامل شیمی درمانی و اعمال جراحی بوده و در 10 روز اول سال 1401 تعداد 26 بیمار مبتلا به سرطان در بیمارستان امید تحت عمل جراحی قرار گرفتند و در این ایام اتاق عمل و ICU این مرکز درمانی در تمامی روزها فعال است.

دکتر ایروانی با تأکید بر اینکه از مجموع موارد سرپایی مراجعه کننده به بیمارستان امید در دهه اول فروردین ماه سال 1401 تعداد 189 نفر به‌صورت مستقیم به اورژانس این مرکز درمانی مراجعه کردند، گفت: این آمار به دلیل تعطیلی بخش خصوصی در این ایام بوده، اما تعداد بیماران مانع خدمت‌رسانی مناسب نشد و تمامی بیماران خدمات درمانی موردنیازشان را به نحو احسن دریافت کردند؛ همچنین 127 بیمار هم به درمانگاه تخصصی بیمارستان امید مراجعه کردند و توسط متخصصان ویزیت شده و تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، رادیوتراپی، شیمی درمانی و داروخانه بیمارستان امید در ایام نوروز 1401 فعال است و همچون دیگر ایام سال به بیماران خدمات‌رسانی دارند و امیدواریم که بتوانیم با تلاش کادر درمان به‌گونه‌ای عمل کنیم که هیچگونه خللی در روند انجام اقدامات درمانی بیماران سرطانی ایجاد نشود.

دکتر ایروانی اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم که در ایام بحران کرونا بیش از پیش نسبت به انجام واکسیناسیون کرونا به‌ویژه دُز سوم آن اهتمام ورزند تا با افزایش ایمنی‌زایی در بدن از آسیب‌های کرونا به‌دور بمانند و در کنار آن باید رعایت تمامی نکات بهداشتی باشد و انجام واکسیناسیون کامل به معنای ایمنی 100 درصدی معنا نشود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد کاهش آمار مبتلاها، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی بودیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این وضعیت تداوم یابد و در روزهای آینده که ماه مبارک رمضان را داریم شاهد ورود به موج هفتم بحران کرونا و تکرار چند باره روزهای پرکار کادر درمان با دهان روزه و شرایط و لباس سخت نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha