۱۴ فرودین امسال پروژه مهر دیگر است / ۷۳۲ دانش آموز ابتدایی بازمانده از تحصیل در زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با آغاز دوباره آموزش حضوری شاهد پروژه مهر دیگری در ۱۴ فروردین امسال هستیم .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،علی اسماعیلی  ظهر روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ،بابیان اینکه استیلای کرونا در جامعه بسیاری از ارگان ها و نهادهای حاکمیتی  را دچار چالش کرد اظهار کرد: چالشی که بیشتر در حوزه  کودکان در بحث  آموزش بود که بسیار تاثیر گذار واثرات سوئی به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه هرکشوری در مواجه با ویروس کرونا طراحی خاصی داشت خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز در بحث آموزش در  ایام شیوع کرونا، یکی از سخت گیرانه ترین تدابیر در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه طی دو سه ماه گذشته با اوج گیری سویه اومیکرون، دولت سیزدهم با تغییر روشها، اقدامات هوشمندانه و مدبرانه ای  اتخاذ کرد، افزود : در اوج اومیکرون، تعطیلی عمومی و گسترده در واحدهای آموزشی نداشتیم و روزانه تمامی مراکز رصد می‌شد.

اسماعیلی با بیان اینکه ۵۲ درصد از مدارس استان زنجان در زمان اوج گیری امیکرون به صورت ترکیبی  برگزار می‌شد، بیان کرد : حدود ۴۸ درصد از مدارس استان  به مدت معین از ۷ روز تا ۱۰ روز در شرایط غیر حضوری  بود.

وی با بیان اینکه نو آموزان پایه اول و دوم و تغییر دوره ها گذرگاه های حساس آموزش هستند اظهار کرد : در ایام کرونا  مخصوصا در پایه اول دچار چالش هایی شدیم که با دستور ستاد ملی کرونا و بخش نامه های ابلاغی از ۱۴ فروردین مدارس به حالت قبل کرونا و به صورت کاملا حضوری برگزار شود .

این مسئول با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای معلم در کلاس درس وجود نخواهد داشت ، خاطرنشان کرد: تنها عنصر محوری در کلاس درس معلم است که بیش ترین اثرگذاری تربیتی دارد .

اسماعیلی با اشاره به شیوه نامه دریافتی مبتی بر حضوری شدن تمامی مقاطع تحصیلی از ۱۴ فروردین ماه گفت : با آغاز دوباره آموزش حضوری  شاهد هیاهو در مدارس باشیم بطوری که شاهد پروژه مهر دیگری در ۱۴ فروردین امسال باشیم .

وی با اشاره به اینکه تابع نظرات و تصمیمات ستاد مرکزی مقابله با کرونا و ستاد استانی هستیم  تصریح کرد: از ۱۴ فروردین تمامی فعالیت های آموزشی در همه مقاطع تحصیلی در مدارس استان به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و محیطی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان  با اشاره به اینکه برای باقیمانده سال تحصیلی اجباری برای رعایت  پوشش الگوی یکسان در مدارس برای  دانش آموزان نداریم  افزود: از والدین درخواست داریم در رعایت نوع پوشش دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشند.

اسماعیلی با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی در مقطع ابتدایی با کمبود ۲۰ درصدی معلم مواجه هستیم که باید تامین شود بیان کرد : در خصوص نیروی انسانی استان زنجان  از میانگین کشوری نسبت به بقیه استان ها بالاتر است .

وی با بیان اینکه بیش از ۸۳ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله واکسن کرونا دریافت کرده اند، تصریح کرد: ۳۸.۵ درصد از دانش آموزان مقطع ابتدایی زیر ۱۲ سال واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

این مسئول  در ادامه گفت: میزان واکسیناسیون دُز اول در بین  همکاران و معلمان استان ۹۴ درصد، دُز دوم ۹۱ درصد و دُز سوم نیز  بالای ۷۵ درصد است . 

اسماعیلی با اشاره به اینکه ازدواج ،مهاجرت، بیماری صعب‌العلاج ،مسائل اقتصادی و ‌...از عوامل بازماندگی در تحصیل است بیان کرد :  طبق برآوردهای  انجام شده ۷۳۲ نفر در حوزه ابتدایی بازمانده از تحصیل هستند افزود : بازگشت به تحصیل ۴۲۵ نفر پیگیری شده و به چرخه تحصیل برگشتند.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha