آماده باش ۳۴ آتش نشان زنجانی در روز طبیعت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری  زنجان از آماده باش ۳۴ آتش نشان در ۵ نقطه از شهر در روز طبیعت خبر داد.

مجید امیرفضلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)از  زنجان گفت: تمهیدات لازم بمناسبت ۱۳ فرودین ( روز طبیعت )  توسط آتش نشانی زنجان در راستای تسریع در امداد رسانی به شهروندان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی برای تامین ایمنی شهروندان در روز طبیعت، تمهیدات ویژه ای را اجرا خواهد کرد، افزود: به همین منظور علاوه بر آماده باش کامل ۶ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر، ۳۴ نفر آتش نشان در ایستگاهها و استقرار تامین ایمنی در ۵ نقطه شهر از جمله بوستان ها، فضای سبز، مبادی های ورودی و خروجی، اماکن تفریحی و.. مستقر خواهند شد.

این مسئول خاطرنشان کرد : این استقرارها از  ساعات اولیه  صبح ۱۳ فروردین تا تخلیه کامل شهروندان و عادی شدن تردد، ادامه خواهد داشت.

امیرفضلی با بیان اینکه  هر ساله شهروندان در روز ۱۳ فروردین به دامن طبیعت روی می‌آورند که متأسفانه عدم رعایت نکات ایمنی در برخی از اوقات توسط باعث بروز حادثه میشود  اظهار کرد : توصیه می شود که هموطنان برای لذت بردن از طبیعت از برپایی چادر در مسیل‌ها و یا کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند، مراقب  بازی کردن کودکان در کنار بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها باشند ،از روشن کردن آتش در کنار درختان و بوته‌های خشک خودداری کنند ، از انداختن شیشه و بطری‌های ضخیم داخل طبیعت خودداری کنند چرا که این اجسام مانند یک عدسی عمل می‌کند و می‌تواند با متمرکز کردن نور خورشید و باعث آتش سوزی شود،خودروها طوری پارک شوند که مسیر تردد نیروهای آتش نشان و امدادی را مسدود نکنند ،در پایان روز حتما آتش و ذغال‌های روشن را با آب کافی خاموش کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت هرگونه حادثه با حفظ خونسردی، در سریعترین زمان ممکن با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha