تحقق اشتغال‌آفرینی با تولید

استاندار زنجان گفت : اشتغال‌آفرینی محقق نمی‌شود مگر اینکه تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،محسن افشارچی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان  ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با بیان اینکه  ماه رمضان ماه ترویج تقوا است  اظهار کرد : تقوا، ابزاری در اختیار انسان است تا به وسیله آن سریعتر از حالت عادی خود را در پارسایی به جلو حرکت دهد.

وی با بیان اینکه باید حواسمان  به شئونات شخصی و هم شئونات سیاسی و حکومتی، باشد افزود: رفتار انسان‌ها کل جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اگر مسئولان، تقوا را در شئونات شخصی و حکومتی رعایت کنند، تاثیر وضعی بر کل حرکت جامعه و مجموعه دولتی در استان دارد.

استاندار زنجان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: به هر کدام از این عبارت‌ها  به همدیگر مرتبط هستند برای مثال؛ اگر اشتغال‌آفرین به‌صورت مستقل مطرح می‌شد، همان اتفاقی می‌افتاد که در سال‌های گذشته افتاده و در واقع پول‌پاشی شده که نتیجه‌ای نداشته است.

افشارچی با بیان اینکه اشتغال‌آفرینی محقق نمی‌شود مگر اینکه تولید داشته باشیم، بیان کرد : رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص  فرمودند که پول‌پاشی سبب اشتغال‌آفرینی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود، اظهارکرد: دانش‌بنیان بودن یعنی اینکه میزان انرژی که برای تولید می‌گذاریم، کمتر از قبل باشد و با نوآوری به ارزش افزوده بیشتری برسیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه حمایت لازم از حوزه دانش‌بنیان شکل گرفته است، اظهار کرد: استان زنجان در حمایت از دانش‌بنیان خیلی جلو نیست که باید یک مرحله به جلوتر حرکت کنیم که این امر امسال تکمیل می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه حرکت دانش‌بنیان باید روی پروژه‌های مشخص پیش برود، خاطرنشان کرد: امسال نسبت به برخی پروژه‌ها نگاه خاصی خواهیم داشت و به شدت نسبت به بهره‌وری در دستگاه‌ها حساس هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha