لزوم تخصیص اعتبارات بازآفرینی در محیط شهری/ زنجان فقط سبزه میدان نیست

رئیس شورای شهر زنجان گفت: در جذب اعتبارات بازآفرینی شهری در سال های گذشته قصور شده است که انتظار می‌رود اداره کل راه و شهرسازی از محل اعتبارات بازآفرینی در محیط شهری کمک کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،منصور مرادلو ظهر روز سه شنبه در اولین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در سال جدید ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان ضمن تقدیر از عملکرد شهرداری در مورد برنامه‌های اجرا شده در ایام نوروز اظهار کرد : بعد از دو سال کرونا از شهرداری تشکر می‌کنیم که با اجرای برنامه‌های متنوع و پاک سازی شهر وانواع المانهای نوروزی تلاش کردند تا نوروز امسال شاهد شور و شوق در شهر باشیم .

وی با توجه به اینکه فصل زمستان وضعیت شهر در خصوص آسفالت گیری خوشایند نبود  افزود: خوشبختانه در سال جاری شهرداری حرکت خوبی در این زمینه کرد و لکه گیری تمام معابر اصلی شهر انجام شد  و حتی در بعضی از مناطق آسفالت‌ریزی روزانه بین ۲۰ تا  ۲۵ تن استفاده شد .

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به  کف سازی بازار مسگرها و راسته جگر پزها گفت:عملیات عمرانی شروع شده است و امیدواریم در ماه رمضان به اتمام برسد.

مرادلو با بیان اینکه  مبلغ پنج میلیارد تومان برای عملیات کف‌سازی بازار کافی نیست تاکید کرد :  درخواست می‌کنیم که سازمان میراث فرهنگی نیز  در این زمینه  مشارکت کند  چرا که با این مبلغ نمی‌تواند  عملیات عمرانی به اتمام برسد که   اگر این کار صورت بگیردسیما و منظر شهر بهتر و در بحث گردشگری نیز بی تاثیر نخواهد بود .

وی با بیان اینکه جذب اعتبارات بازآفرینی شهری در سال های گذشته قصور شده است اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی باید از محل اعتبارات بازآفرینی در محیط شهری کمک کند.

چک های برگشتی طرح دعوی شده مورد بخشودگی قرار می‌گیرند

حسین حمزه لو پاک یکی از اعضای شورای شهر زنجان در تذکر و درخواست پیگیری روشنایی پارک‌ها و همچنین تجهیز وسایل بازی کودکان گفت: وسایل بازی کودکان که به دلیل کرونا جمع آوری شده بود انتظار می‌رود ، با توجه به مساعد شدن هوا و کم شدن کرونا این پارک ها تجهیز شود.

وی با اشاره به فضاسازی شهر برای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هیچ فضاسازی شهری توسط سازمان سیما منظر شهرداری انجام نشده است که انتظار داریم این کار به زودی انجام شود.

عضو شورای شهر زنجان  با اشاره به طرح بخشودگی خسارات تاخیر و تادیه چک های برگشتی اظهار کرد: این طرح یکی از دغدغه ها یه مردم و مراجعات بیشتر آنها  به شهرداری است  که مربوط به جرایم تخلفات پروانه‌های ساختمانی می باشد که در این خصوص شورای شهر برای حل این مشکل جلسات متعددی برگزار کرده است .

حمزه لو پاک  با اشاره به این که علت اصلی  قصور شهرداری در تاخیر طرح دعوی که عمدتا برای اقشار ضعیف  است گفت: طبق تصمیم شورا چک‌های برگشتی طرح دعوی شده  تا ۳۰ میلیون و کمتر شامل بخشودگی ۱۰۰ درصد قرار میی گیرند.

عضو شورای شهر زنجان افزود:چک‌هایی که طرح دعوی نشده شش ماه در طول این طرح اجازه داده شده تا در اسرع وقت به بدهکاران اطلاع رسانی شود تا نسبت به اصل وصول چک اقدام شود.

زنجان فقط سبزه میدان نیست

سعید نجفی یکی دیگر از اعضای شورای شهر زنجان در تذکری به شهرداری گفت: زنجان فقط سبزه میدان و میدان بسیج نیست، جنوب شهر و حاشیه شهر هم جز شهر هستند و شهرداری باید نسبت به فضاسازی آن نقاط هم اقدام میکرد  و حتی لازم بود برخی مراسم‌ها نیز در این مکانها برگزار می شد.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha