حمله با چاقو به سه طلبه در حرم امام رضا(ع)

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ نظری استاندار خراسان رضوی گفت: ظهر امروز متاسفانه 3 طلبه در حرم امام رضا(ع) مورد حمله قرار گرفتند که با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.متاسفانه یکی از طلبه‌ها به شهادت رسیده است و دو طلبه دیگر در بیمارستان هستند.

وی گفت: فرد ضارب دستگیر شده است که در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است. یکی از طلبه‌های مجروح وضعیت مناسبی ندارد.

نظری گفت: در پی حادثه ظهر امروز در حرم مطهر رضوی متاسفانه یکی از روحانیان که با چاقو مضروب شده بود به شهادت رسید و دو روحانی دیگر در بیمارستان بستری شدند، که حال یکی از آنها وخیم است.

او گفت: در پی این اتفاق ، فرد ضارب با کمک زائران و توسط ماموران حاضر درصحنه دستگیر شد و تحقیقات از وی درحال انجام است.

استاندار خراسان رضوب ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد ضارب تحت تاثیر القائات استکبار جهانی و جریانهای تکفیری این اقدام را انجام داده است.

او گفت: سه نفر روحانی که مورد حمله این فرد قرار گرفتند از فعالین و جهادگران اجتماعی و فرهنگی بودند که در مناطق محروم اقدامات جهادی را انجام می دادند.

نظری گفت: ضمن محکومیت این اقدام جنایتکارانه و هتک حرمت حرم مطهر رضوی(ع) و روحانیت معظم، از درگاه خداوند متعال برای خانواده روحانی شهید صبر جمیل و برای دو روحانی که در بیمارستان بستری هستند شفای عاجل مسألت دارم.

ضارب ۳ روحانی در آستان قدس رضوی تبعه خارجی بوده است

محمد حسین دورودی دادستان خراسان رضوی گفت: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی می گوید: بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده و ضارب فردی با تبعه خارجی است.

جزئیات جدید درباره طلبه‌هایی که در صحن رضوی مورد حمله قرار گرفتند


به گفته منابع مطلع، این ۳ طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سالهاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند.

آنها هنگام حمله در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند.

یکی از طلاب با زبان روزه بعد از زیارت امام رضا (ع) در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند.

تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت تحقیقات ویژه درباره موضوع درگیری و شهادت طلبه ها در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی دقیق در مورد آن صورت خواهد گرفت.

حال دو مصدوم حادثه حرم رضوی پایدار است

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: شرایط و وضعیت جسمی دو مصدوم حادثه حرم مطهر رضوی پایدار است.

قاضی محمود عارفی گفت: در حادثه سوء قصد به سه روحانی در حرم رضوی یک نفر جان باخت و دو مصدوم دیگر به بیمارستان منتقل شدند که خوشبختانه در وضعیت پایداری قرار دارند.

حمله با چاقو به سه طلبه در حرم امام رضا(ع)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha