روند افزایشی ابتلا به کرونا، می‌تواند زنگ خطری برای افزایش میزان بستری‌ها و آغاز موج جدید باشد

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اگرچه میزان افزایش مبتلایان و بستری شدگان کرونایی درصد قابل توجهی نیست، اما می‌تواند زنگ خطری برای افزایش میزان بستری‌ها و آغاز موج جدید کرونا باشد که لازم است زائران و مجاوران نسبت به این مساله دقت کافی داشته باشند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر ایوب توکلیان  خاطر نشان کرد: از هفته دوم فروردین ماه، به دنبال افزایش سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی، روند کاهشی ابتلا و بستری بیماران کرونایی در خراسان رضوی نه تنها متوقف شده بلکه با شیب خیلی ملایم و افزایش نسبی کمتر از پنج درصد مواجه شده است.

وی افزود: همچنین طی این مدت علاوه بر افزایش نسبی میزان ابتلا و بستری شاهد افزایش مثبت شدن آزمایشهای پی. سی. آر و نیز تستهای سریع کرونا هستیم که این موضوع در دست بررسی و پایش است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در ایام نوروز در مناطق تحت پوشش این دانشگاه را کمتر از ۵۰ درصد و دریافت دز سوم واکسن را بیش از ۳۶ درصد اعلام کرد و این امر را از علل مهم افزایش ابتلا به کرونا دانست.

دکتر توکلیان تصریح کرد: مهمترین مساله در کنار ماسک، دریافت دز سوم واکسن کروناست چرا که خطر ورود به موج هفتم با این میزان درصد واکسیناسیون دز سوم بیخ گوش ماست که اگر آن را جدی نگیریم و مردم به آن اهتمام نورزند و نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام نکنند ورود به موج هفتم دور از انتظار نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha