۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است از عملیاتی شدن ۲ میلیون واحد مسکونی این طرح در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی،  رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس در ساختمان دادمان ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای اصلاح و تصویب بودجه ۱۴۰۱ در جهت تقویت وزارت راه و شهرسازی با تشریح فعالیت های حوزه مسکن ادامه داد: هم اکنون حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین آماده آغاز عملیات اجرایی است که با این میزان زمینی که آماده شده است به همراه آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، بیش از ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

قاسمی توضیح داد: بر اساس آمار عملیات اجرایی ۸۸۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است. همچنین حدود ۳۲۰ هزار واحد نیز وارد عملیات اجرایی شدند که مجوع آنها بالای یک میلیون در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی وزارت راه و شهرسازی در ۶ ماهه سال جاری (۱۴۰۱) سهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون واحد مسکونی می رسد و با این احتساب، تلاش خواهد شد تا در زمانبندی اعلام شده واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی احداث و تکمیل شود.

تشکیل بانک زمین و ارزیابی از اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی را از جمله اقدامات مناسب ارزیابی کرد و گفت: بخش عمده اراضی تامین شده طرح نهضت ملی مسکن از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است و انتظار می‌رود تا سایر وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها در تامین اراضی برای اجرای مسکن همکاری بیشتری با وزارت راه و شهرسازی داشته باشند.

قاسمی اعلام کرد: ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید از دیگر برنامه‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد. در همین خصوص نیز حدود ۳۰ شهرک جدید در مراحل تغییر کاربری هستند و به زودی ایجاد خواهند شد.

وی تکمیل و واگذاری واحدهای مسکونی باقیمانده مسکن مهر را بیش از ۲۰۰ هزار واحد برشمرد و فعالیت برای اتمام این واحدها را یادآوری کرد.

در دیدار وزیر راه و شهرسازی با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاونان این وزارتخانه نیز حضور داشتند  و در بخش مسکن گزارشی از اقدامات انجام شده توسط معاونان ارایه و بررسی موضوع حمل و نقل به جلسه دیگری موکول شد. همچنین در ادامه رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای این کمیسیون به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha