تا دو ماه آینده فرآیند عرضه نان در استان عوض خواهد شد

استاندار زنجان گقت : تا یک الی دوماه آینده فرآیند عرضه نان عوض خواهد شد و مردم با قیمت پایین نان خواهند خرید .

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان، محسن افشارچی ظهر روز چهارشنبه در جلسه بررسی و کنترل بازار افزود : هدف از این جلسه ارائه نکات مهم در ارتباط با مسائل مربوط به حرکت مبارزه با تورم در استان است.

وی با بیان اینکه  تورم یکی از معضلات کشور است و دلایل مختلفی دارد اظهار کرد:اصلی ترین و مهمترین دلیل  حجم زیاد نقدینگی است که نظام از طرق مختلف در حال کنترل نقدینگی است.

استاندار زنجان تصریح کرد :  در این راستا تسویه وجوهی که دولت سیزدهم انجام می‌دهد و عدم چاپ پول در ماه‌های گذشته باعث شده تا شیب تورم کاهنده شود و تورم نقطه به نقطه در کشور و استان کاهش پیدا کند .

افشارچی افزود : تامین زنجیره مالی و دادن تسهیلات به صنایع نیز  ابزاری است که برای‌ کنترل نقدینگی  در کشور انجام می‌شود تاحدی  شیب تورم کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه  ابزاری که در استان  برای کاهش تورم حساس هستیم  بازارهای موازی است بیان کرد:  هدف ما ایجاد بازارهای مجازی، برگزاری نمایشگاه ‌های فصلی، راه اندازی بازارهای هفتگی است که بتوانیم بازار را تحت کنترل  خودمان داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه نظارت مسئله مهمی است که از چند جهت در کنترل تورم  تاثیر می‌گذارد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ابزارها که در بازار از زیاده خواهی جلوگیری می‌کند بازرسی و نظارت بازار است 
که بر زیاده خواهی ها ی بازار و از لحاظ روانی برای مردم ایجاد آرامش را به همراه دارد .

افشارچی با بیان اینکه امسال سالی است که در حوزه اقتصاد حرکت های ریشه ای انجام خواهیم داد افزود : حذف ارز ۴۲۰۰ و مسائل دیگر در حوزه تولید ما را پیش از پیش به این مسئله آگاهی می‌دهد که بر  بازار و حرکت اصناف باشد .

وی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف  قبل از عید نوروز نظارت ها را شروع کرده ایم بیان کرد : بحث نان را در استان هدف گذاری کرده ایم، باتوجه به اینکه تخلفات مشخصی در این حوزه رخ می‌دهد قیمت و کیفیت نان را در حد امکان کنترل کنیم .

استاندار زنجان اظهار کرد: استان زنجان در دو ماه آینده پایلوت روش جدیدی برای ارائه نان به مردم خواهد بود تا فساد و گران فروشی در این حوزه کاهش پیدا کند .

افشارچی با بیان اینکه هردستگاهی برای دستگاه خود بصورت فعال برای دفاع از بازرسان وارد شوند افزود : من بعد هیچ بهانه ای را قبول نمی‌کنیم،قطعا باید سیستم های حقوقی دستگاه ها  بصورت خاص در چهارچوب قانون  و در کنار پلیس امنیت اقتصادی برای پیشتیبانی از بازرسان ورود داشته باشند تا مشکلی در این خصوص نداشته باشیم .

وی با اشاره به حوزه پشتیبانی های مالی و استخدامی بیان کرد : وضعیت تبدیل وضعیت و استخدام بازرسان تسهیل و امکانات تشویقی برای بهینه شدن کار بازرسان مدنظر دستگاه ها قرار گیرد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حوزه آرد و نان مشکل وجود دارد افزود :  تا یک الی دوماه آینده فرآیند عرضه نان عوض خواهد شد و مردم با قیمت پایین نان خواهند خرید و آرد نانوایان نیز به صورت یارانه نخواهد بود و بر مبنای فروش نان یارانه آرد به حساب نانوا واریز خواهد شد .

افشارچی  همچنین با اشاره به حوزه میوه و تره بار گفت : پذیرفتی نیست نیم دانگ نیم دانگ مغازه ای تقسیم شود و قیمت ها را دلالی بالا ببرند ولی برخوردی با اقشار نخواهیم داشت ،فقط بازار جدیدی  اضافه خواهیم کرد  تا مشکلات  برطرف شود .

وی خاطرنشان کرد: امسال اتفاقات مثبت و انرژی‌بر در حوزه اقتصاد از حذف ارز ترجیحی تا فرآیندهای متفاوت رخ خواهد داد که بازرسی، امر مهمی در این حوزه است.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha