جمعیت کم عامل تغییر رنگ کرونایی کوهسرخ است

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ گفت: جمعیت پایین کوهسرخ موجب شده حتی با سه بستری رنگ شهرستان به قرمز تغییر یابد؛ در صورتی که شاید در شهرستان‌هایی با جمعیت بیشتر حتی اگر چندین نفر هم بستری شوند وضعیت‌شان به قرمز تغییر نکند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ عمید شمسایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهسرخ درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کووید ۱۹ در این شهرستان افزود: تاکنون ۸۶ درصد جمعیت بالای پنج سال در این شهرستان واکسن نوبت اول، ۷۷ درصد نوبت دوم و ۵۳ درصد نیز واکسن نوبت سوم خود را دریافت نموده‌اند.

وی با ابراز تأسف از اینکه علی‌رغم تمام هشدارها و توصیه‌ها هنوز ۱۴ درصد از جامعه هدف هیچگونه واکسنی را دریافت نکرده‌اند، اظهار کرد: علاوه بر حضور خانه به خانه توسط بهورزان گروه‌های جهادی هم در ایام نوروز با حضور در روستاهایی مانند علی‌آباد، مکی و… که درصد تزریق واکسن‌شان پایین‌تر بود، ضمن ارائه آموزش‌های لازم اقدام به تزریق واکسن نمودند اما برخی هم هستند که اعتقادی به تزریق واکسن ندارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ تصریح کرد: هر چند تا قبل از اینکه واکسیناسیون گروه بالای پنج سال آغاز شود، درصد واکسیناسیون شهرستان بیش از ۹۳ درصد بود اما اکنون به ۸۶ درصد رسیده‌ است. از سویی چون مدارس هم در این مدت تعطیل بودند، این همکاری‌ها تا حدودی کمتر شده بود که امیدواریم با همکاری اداره آموزش و پرورش به زودی واکسیناسیون تمام دانش‌آموزان انجام شود.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد مادران باردار دوز اول و ۸۷ درصد دوز دوم واکسن را دریافت نموده‌اند، گفت: چون هنوز نوبت تزریق دوز سوم بسیاری از مادران باردار نرسیده، آمار پایین‌تر است.

شمسایی ادامه داد: علی‌رغم اینکه برای تزریق واکسن هیچگونه کمبود و محدودیتی نداریم اما اکنون تزریق واکسن به ۵۰ دوز در روز کاهش یافته است.

وی از فوت یک نفر در روستای مکی بر اثر ابتلا به کرونا در روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: با توجه به جمعیت کمی که داریم، حتی یک نفر که فوت و یا سه نفر بستری می‌شوند، رنگ شهرستان تغییر می‌کند چون کوهسرخ شهرستان شده، به دلیل جمعیت پایین کمی متضرر شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه کوهسرخ به دلیل محرومیت به شهرستان ارتقا یافت نه جمعیت وگرنه وضعیت کوهسرخ از نظر کرونا بحرانی نیست، گفت: در حال حاضر درصد استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد است. اکنون ۲ نفر در بیمارستان کاشمر بستری هستند.

شمسایی اظهار کرد: نتیجه تست ۳۰ درصد از کسانی که برای تست رپید و PCR مراجعه می‌کنند، مثبت است که تلاش می‌شود با ارائه آموزش‌های لازم تا بهبودی کامل در خانه قرنطینه شوند.

وی در ادامه به وضعیت بهداشتی مدارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در شهرستان کوهسرخ رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب ارزیابی می‌شود و اداره آموزش و پرورش همکاری لازم را دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ تصریح کرد: اکنون بیش از ۹۰ درصد مدارس از استانداردهای لازم برخوردارند. در مدارس روستایی هم به دلیل جمعیت کمی که دارند، مشکل خاصی به چشم نمی‌خورد. در حال حاضر جمعیت هر کلاس به ۲۰ نفر هم نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی مبتلایان به به کرونا در این شهرستان به هفت تا ۴۰ سال رسیده است، خاطرنشان کرد: شهرستان کوهسرخ به دلیل ییلاقی بودن در ایام تعطیلات پذیرای مسافران بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف است، به طوری که در این ایام جمعیت شناور منطقه به سه برابر افزایش می‌یابد که این عامل موجب می‌شود آمار افراد مبتلا به کرونا افزایش یابد.

وی ضمن تاکید بر استفاده ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی گفت: به رغم اینکه استفاده از ماسک راحت‌ترین و بهترین سلاح در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود اما هنوز میزان استفاده از آن رضایت‌بخش نیست.

خبرنگار : حسینی ایوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha