اختتامیه دومین دوره جشنواره سراسری پویش پایداری در سیرجان

دومین دوره جشنواره سراسری استانی «پویش پایداری» که به همت شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر سیرجان و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سیرجان برگزار شد، با معرفی برگزیدگان این جشنواره به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ این دوره از جشنواره استانی که در دو بخش ادبی و هنری به همت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان و سایر نهادهای ذی ربط برگزار شد، اهدافی را به دنبال داشت. از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را می توان:  گرامیداشت شهدا و رزمندگان استان کرمان، تثبیت و حفظ یاد و خاطره حماسه هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان از طریق روایت های داستانی و هنری، اصالت دادن به نگاه خلاقانه به هنر، شناسایی و معرفی داستان نویسان خلاق در عرصه استانی و با محورهای کلی فرهنگ پایداری و مقاومت اسلامی، شهداء، بیداری ملل اسلامی (فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، بحرین و عراق)، مدافعان حرم و سلامت و... را نام برد.

 محور ویژه این دوره از جشنواره با عنوان «با تار و پود رنج، از خشت خشت جان» پیرامون تجربه زیسته زنان در جنگ و جهان پس از جن (زنان رزمنده، امدادگر، مهاجر جنگی، مادران و همسران شهیدان) بود.

هیئت داوران دومین دوره جشنواره سراسری پویش پایداری، ضمن مراتب سپاس و قدردانی خود از عوامل برگزار کننده جشنواره، تمامی نویسندگان و هنرمندان گرامی که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند، طی بیانیه‌ای نفرات برگزیده در دو بخش ادبی و هنری را اعلام کرد.

تیم داوری این دوره از جشنواره را در بخش ادبی؛ احمد ایزدی، محمد علی رکنی، منصور علیمرادی، احمد تخشید، زهرا علی نوری، کیوان براهام و در بخش هنری؛ طاهره سادات فاطمی، زهرا استاد نارویی و مجتبی احمد زاده تشکیل دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha