با کشاورزی دانش‌بنیان نیازی به واردات این محصولات نداریم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در خطبه های این هفته با توجه به شعار سال گفت: اگر کشاورزی ما دانش‌بنیان شود نیازی به واردات گسترده این محصولات نداریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان؛ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر گرگان با اشاره به شعار سال اظهارداشت: دانش‌بنیان شدن کشاوری سبب افزایش بهره‌وری و توسعه پایدار استان گلستان می‌شود و از مهم‌ترین فواید این کار افزایش محصول، درآمد بیشتر کشاورز و به خودکفایی رسیدن در محصولات متعدد کشاورزی و جلوگیری از واردات است.

وی افزود: از ۳۸ میلیارد دلار واردات کشور، ۲۰ میلیارد دلار مربوط به بخش کشاورزی مانند واردات برنج، گندم، سویا، روغن‌های سویا و آفتابگردان و گوشت گاو است در صورتی که با دانش‌بنیان شدن کشاورزی، نیازی به واردات این محصولات نخواهیم داشت.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: ۹۰ درصد مصرف آب کشور، در بخش کشاورزی است و از کل آب مصرفی این بخش ۳۳ درصد آن بهره‌برداری و بقیه هدر می‌رود.

امام جمعه گرگان گفت: به علت دانش‌بنیان‌ نبودن کشاورزی و مدیریت غلط آن، این وضعیت به وجود آمده و همین مدیریت سبب شده تا یک سال محصولی مانند سیب‌زمینی برای کشاورز درآمد خوبی داشته باشد و سال بعد همین محصول دفن و موجب زیان شود.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در گلستان، نه تنها کشاورزی بلکه همه امور کشور باید دانش‌بنیان شود و بر روی علم و دانش حرکت کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد که در صورت دانش‌بنیان شدن زیرساخت‌های اساسی در کشور، شاهد رشد و توسعه خواهیم بود.

وی در بخش دیگری با اشاره به مساله حجاب، گفت: حجاب برای کرامت و حفظ شخصیت زن و مصونیت اوست و هیچ محدودی برای زن ایجاد نمی‌کند آنان که حجاب را محدودیت برای زن می‌دانند، در واقع به دنبال اجرایی شدن افکار و عقاید خود هستند در صورتی که از صدر اسلام تاکنون زنان محجبه در امورات از جمله علمی، فرهنگی، اعتقادی  فعال بودند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان این که ۴۰ درصد پزشکان متخصص زن هستند، یادآور شد: حضور ۶۰ درصدی زنان و دختران در ورود به دانشگاه‌ها، وجود ۱۰۰ هزار پزشک زن، وجود پنج هزار و ۳۰۰ بانوی فوق تخصص، عضویت ۳۰ درصدی زنان در هیات علمی دانشگاه‌ها و فعالیت ۱۳ هزار بانو در امور فرهنگی در کنار وجود هفت هزار بانو به عنوان استاد دانشگاه تنها بخشی از فعالیت‌های زنان در جامعه است.

امام‌ جمعه گرگان با یادآوری کسب ۸۰۰ مدال جهانی و بدون مرزی در رقابت‌های مختلف ورزشی توسط بانوان ورزشکار کشور، افزود: صحبت از حجاب در اسلام به معنای توهین به زنان نیست، بلکه برای محفوظ بودن بانوان از نگاه‌های هوس‌باز و هوس‌ران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha