عربستان امسال برای ورود یک میلیون زائر حج مجوز صادر می‌کند

رفع محدودیت‌های مرتبط با کرونا امسال به برگزاری مراسم حج با نفراتی بیشتر منجر خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد به یک میلیون مسلمان از داخل و خارج از کشور اجازه می دهد تا در مراسم حج امسال شرکت کنند. این در حالی است که محدودیت های همه گیری کرونا باعث شد دو سال برگزاری مراسم حج عملاً برای بسیاری از کشورها لغو شود.
وزارتخانه حج در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک میلیون زائر اعم از خارجی و داخلی را مجاز به انجام مراسم حج امسال کرده است».
یکی از ارکان پنج گانه اسلام، حج است که همه مسلمانان باید حداقل یک بار در زندگی خود با امکانات انجام دهند. مراسم حج، یکی از بزرگترین گردهمایی های مذهبی جهان، حدود 2.5 میلیون نفر در سال 2019 شرکت کننده داشت.
اما پس از شروع همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2020، مقامات سعودی تنها به 1000 زائر اجازه شرکت در آن دادند. سال بعد، آنها این رقم را به 60000 شهروند و ساکن کاملاً واکسینه شده از طریق قرعه کشی افزایش دادند.
در اطلاعیه روز شنبه آمده است حج امسال که در ماه جولای (سه ماه دیگر) برگزار می شود، محدود به زائران زیر 65 سال واکسینه شده خواهد بود.
افرادی که از خارج از عربستان سعودی می آیند، باید نتیجه منفی تست کووید-19 PCR را از آزمایشی که طی 72 ساعت پیش از سفر انجام شده است، ارائه دهند.
پیش از همه‌گیری کرونا، سفرهای زیارتی مسلمانان درآمدزای اصلی این کشور پادشاهی بود و سالانه حدود 12 میلیارد دلار برای عربستان عایدی به همراه داشت. اما محدودیت‌ها در سال‌های 2020 و 2021 خشم مسلمانان خارج از کشور را برانگیخت.
براساس داده‌های وزارت بهداشت، عربستان با جمعیتی حدود 34 میلیون نفر تاکنون بیش از 751 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که از این میان 9055 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha