موردی از بیماری سرخک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشاهده نشده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: سرخک یک بیماری ویروسی است ، با علائمی مانند تب و راش پوستی و ربطی به کرونا ندارد و توصیه می شود، مادران در اولین فرصت برای انجام واکسیناسیون فرزندانشان به مراکز خدمات جامع سلامت و یا واحدهای بهداشتی مراجعه کنند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سید جواد حسینی  با بیان اینکه موردی از ابتلا به سرخک در بین جمعیت ایرانی و بومی تحت پوشش این دانشگاه تاکنون مشاهده نشده است خاطر نشان کرد: تنها ۲ مورد ابتلا به سرخک در سال گذشته در  مشهد و در بین ۲ کودک تبعه افغانستان ثبت شده است و پس از مشاهده این ۲ مورد مثبت سرخک، تمام کودکان و افراد در ارتباط با این کودکان، تحت بررسی قرار گرفت و در صورت نیاز واکسینه شدند که  خوشبختانه آزمایش‌های همه آنها از نظر ابتلا به سرخک منفی بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: علت ابتلا به سرخک در کشورهای همجوار بویژه افغانستان ، عدم پوشش دهی مناسب واکسیناسیون است .

 وی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش واکسیناسیون بیماری سرخک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۶ درصد و رضایت بخش است تصریح کرد: در دوران همه گیری ویروس کرونا، فرایند واکسیناسیون کودکان در مقابل بیماریهای واگیردار بی وقفه انجام شد و در این زمینه پایگاههای بهداشتی  "پاک" و عاری از کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش‌بینی شده است.

دکتر حسینی افزود: سرخک یک بیماری ویروسی است که با علائمی مانند تب و راش پوستی خود را نشان می دهد و ارتباطی با کرونا ندارد و توصیه می کنیم مادران در اولین فرصت برای انجام واکسیناسیون فرزندانشان به مراکز سفید یا  پایگاههای بهداشتی  "پاک" مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: همچنین برای پیشگیری از شیوع بیماری سرخک در مبادی ورودی کشور بویژه ورودی افغانستان که ابتلاء به بیماری سرخک در این کشور شایع است، واکسن این بیماری برای افراد وارد شده به کشور در گروه سنی ۹ ماه تا ۴۰ سال ، تزریق می شود.  

وی خاطر نشان کرد: دوره نهفتگی بیماری سرخک دو هفته است و بیماری سرخک به طور معمول با تب بالا شروع می شود و بی‌حالی و بی‌اشتهایی،  ایجاد دانه‌های قرمز در صورت و گردن، علایم تنفسی و سرفه، آب ریزش بینی و ایجاد مخاط چشمی از دیگر علایم این بیماری به شمار می رود.

دکترحسینی گفت: واکسیناسیون سرخک با نام  MMR شامل سه واکسن سرخک، سرخجه و اوریون است که در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودک تزریق می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha