پیام استاندار کرمان به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای

استاندار کرمان: روز ملی فناوری هسته ای نماد عزت، اقتدار و استقلال علمی ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان؛

متن پیام دکتر علی زینی‌ وند به شرح زیر است :

 بسم الله الرحمن الرحیم


استفاده از ظرفیت های صلح آمیز انرژی هسته ای در دنیای امروز نه تنها شاخصی برای سنجش توسعه و پیشرفت یک کشور، بلکه از مولفه های مهم قدرت ملی محسوب می شود.


انرژی هسته ای با ایجاد آلودگی کمتر نسبت به سوخت های فسیلی و در نتیجه نقش موثر در کاهش دما و همچنین تامین نیروی برق و کاربرد های متعدد در حوزه های سلامت، صنعت وکشاورزی مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا قرار گرفته است.


بیستم فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته‌ ای یادآور ایمان و عزم ملی دانشمندان ایران اسلامی در اثبات توانمندی‌ و استقلال علمی کشور برای حرکت در مسیر رشد علمی و بومی‌ سازی صنعت انرژی هسته‌ ای است و رسیدن به این مرحله از دانش روز با وجود محاصره شدید اقتصادی از سوی غرب، نمایانگر عزت و اقتدار ایران اسلامی و اراده ملت همیشه سربلند ایران و تکیه به توان داخلی برای فتح قله‌ های علمی و رسیدن به استقلال است.


فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران که صلح آمیز بودن آنها بارها از سوی مراجع ذیصلاح بین المللی تایید شده است، چالشهای مختلفی را از سوی بازیگران مخالف یا معارض در عرصه های داخلی و بین المللی رقم زده است، اما به راه انداختن انواع هجمه های سیاسی، تبلیغات رسانه ای، تحریم های ناعادلانه و سیاسی و اعمال فشارهای یک جانبه هیچ کدام نتوانست در اراده فرزندان ایران اسلامی کوچک ترین خللی ایجاد کند و تلاش دانشمندان ایران اسلامی و تقویت روحیه امید و خودباوری، رشد چشمگیر دستاوردهای صنعت هسته ای و طی کردن مسیر پیشرفت و توسعه کشور را موجب شده است.


در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال«تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است، استفاده از دستاورد های انرژی هسته ای با کمک و تلاش شرکت های دانش بنیان و مصارف صلح آمیز آن در عرصه صنعت، کشاورزی، سلامت و داروسازی در راستای افزایش و کیفی سازی تولید و ایجاد اشتغال ضرورتی اجتناب ناپذیر است.


اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صنعت هسته‌ ای و تبریک فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای به ملت ایران اسلامی به ویژه مردم فهیم استان کرمان، توفیق روزافزون دانشمندان و متخصصان جمهوری اسلامی ایران را در مسیر پیشرفت علمی و اقتدار ایران اسلامی در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی از درگاه ایزد منان خواستارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha