ترسیم چشم انداز حوزه هنری زنجان بر مبنای  پرچم داری هنر عاشورایی و انقلابی 

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت : در سند تحول حوزه هنری زنجان  کارهای بسیاری انجام  شده است که در این راستا چشم انداز زنجان پرچم داری هنر عاشورایی و روایتگری هنر انقلابی و عاشورایی است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،امیر نعمتی در آیین افتتاحیه روز هنر انقلاب اسلامی به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم "سید مرتضی آوینی " با اشاره به اینکه ۲۰ عنوان برنامه در این هفته توسط حوزه هنری استان  تدارک دیده شده است افزود : از جمله این برنامه ها دیدار با امام جمعه، برگزاری نمایشگاه، نشست های تخصصی،رونمایی از سردیس شهید سید مرتضی آوینی در محوطه حوزه هنری استان و حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ وهنر در گلزار شهدا و ادای احترام و میثاق مجدد با شهدای شامخ انقلاب و دفاع مقدس و...است .

وی با بیان اینکه برگزاری دومین همایش تئاتر بچه های مسجد نیز از جمله برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی است بیان کرد: در این همایش ۱۲ گروه نمایشی و  هر گروه ۵ اجرا  در مساجد مختلف اجرا خواهند داشت. 

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان بضاعت و توانمندی بسیار  بالایی در شعر آیینی داریم افزود : سعی شده است در آثار  سند تحول و زیست بوم استان زنجان مورد توجه قرار بگیرد .

نعمتی  با اشاره به اینکه  حوزه هنری استان در ۳ بخش مورد اولویت شعر آیینی ،تئاتر بچه های مسجد و فیلم مستند ، در سند تحول حوزه هنری زنجان  کارهای بسیاری انجام  شده است افزود: در این راستا چشم انداز زنجان پرچم دار هنر عاشورایی و روایتگری هنر انقلابی و عاشورایی است که این چشم انداز ۳ ساله  تدوین شده است.

در ادامه روح الله حسنی مدیرکل  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر واقعی آن هنری است که صیقل دهنده روح اصیل اسلامی است اظهار کرد: باید دست در دست هم و به کمک هنرمندان دغدغه حضرت امام و به طبع آن دغدغه مقام معظم رهبری را در بحث هنر ایفا کنیم که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر این مبنا تا هنر اصیل را جاودانه کند.

گفتنی است: در ادامه مراسم  از سردیس شهید مرتضی آوینی، شهید اهل قلم و هنرمند متعهد و آیینی در محوطه حوزه هنری استان زنجان رونمایی شد و سپس مسئولین و هنرمندان برای ادای دین و احترام به شهدای 8 سال دفاع مقدس و تجدید پیمان با آنها طی مراسمی گلزار شهدای پایین را غبارروبی کردند.

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha