استان کرمان، رتبه اول مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مقاوم سازی ۶۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی اکبر سلطانی در جلسه استانداری کرمان که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شده بود، گفت: ۶۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان کرمان مقاوم سازی شده اند، که این خود بالاتر از میانگین کشوری است و استان کرمان رتبه نخست کشوری را در این زمینه داراست.

وی گفت تسهیلات مسکن روستایی که پارسال یکصد میلیون تومان بود، امسال ۲۰۰ میلیون تومان می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن از ساخت ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی با تسهیلات یکصد میلیونی پارسال، خبر داد و گفت: امسال نیز حدود ۱۲ هزار واحد دیگر ساخته می‌شود.

سلطانی همچنین از تحقق بازسازی یکهزار و ۵۰۰ واحد آسیب دیده از سیل اول دیماه جنوب استان خبر داد و گفت با اخذ مصوبه ویژه سیل دوم، برای بازسازی خانه های آسیب دیده ، ساخت ۳هزار و ۶۰۰ واحد بزودی آغاز می شود.

وی همچنین از ساخت ۶ هزار واحد مسکونی برای محرومان در شهرستان‌ های جنوبی و شرقی استان کرمان خبر داد.

استاندار کرمان هم در این جلسه گفت: نقش بنیاد مسکن در ماندگاری جمعیت در روستاها بسیار اثرگذار بوده و توانسته است در سالهای اخیر اقدامات مطلوبی را ارائه دهد و از درصد قابل توجهی از جمعیت مهاجر جلوگیری کند.

زینی وند افزود: اقدامات انجام شده بنیاد مسکن بسیار حیاتی است و در استانی چون کرمان این نهاد با حضور میدانی توانسته فعالیتهای خوبی را دنبال و اجرایی کند.

وی عنوان کرد: در برخی از شهرهای بزرگ استان از جمله کرمان، برای رفع‌ حاشیه نشینی و تسریع در روند این طرح بایستی اقدامات بیشتری صورت بگیرد و بتوان وضعیت شهرها را از حاشیه نشینی نجات داد، که این موضوع یکی از مهمترین مواردی است که بایستی دنبال شود .

معاون عمرانی استاندار کرمان هم در این جلسه با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در زمینه ارائه خدمات در روستاها، افزود: استان کرمان در ساخت مسکن روستایی و طرح های هادی روستایی جز استان های برتر کشور است .

مصطفی آیت اللهی موسوی افزود: ۵ هزار و ۷۰۰روستا در استان کرمان و ۷۰ شهر تحت نظر ارائه خدمات بنیاد مسکن قرار دارند و یکی از شاخص های دستگاه اداری بنیاد مسکن این است که هر چند در جنوب و شمال و شرق استان جنس خدمات متفاوت است، اما مبارزه با فقر مهمترین هدف است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha