سفر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر به استان کرمان در نوروز امسال

مدیر کل میراث فرهنگی و دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان کرمان از حضور ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر طی ایام نوروز امسال در استان کرمان خبر داد، که این تعداد نسبت به دو سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی در جلسه اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان، گفت: امسال ۱۸۲ هزار نفر در اماکن گردشگری استان کرمان اقامت داشتند، که آمار اسکان ۲۷ درصد رشد داشته است. در این میان، باغ شاهزاده در ماهان، حمام گنجعلیخان در کرمان و ارگ تاریخی بم از اماکن پر بازدید استان کرمان بودند.

وی همچنین از ۲۷۰ هزار بازدید از موزه‌ها و ۴۶۰ هزار بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی خبر داد و گفت: در مجموع در سامانه بررسی شکایات وزارت میراث فرهنگی هیچ شکایتی از گردشگری استان صورت نگرفته است.


همچنین در این نشست؛ کمیته‌ های ده گانه نظیر: هلال احمر، پلیس راهنمایی رانندگی و راهور شمال و جنوب استان، اورژانس و فرماندار کرمان گزارشی از خدمات حوزه کاری خود ارائه کردند.


 استاندار کرمان در این جلسه با قدر دانی از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان و مجموعه فرمانداران و بخشداران با اشاره به جان باختن تعدادی از هموطنان به تعداد ۸۲ نفر، افزود: تلخ ترین بخش سفر تصادفات است که باید در بحث تصادفات تحلیل جدی صورت گیرد و نقاط حادثه خیز در محورهای روستایی و پرحادثه اصلاح شود.


علی زینی وند افزود: باید به فرمانداران این موضوع ابلاغ شود که تا پایان اردیبهشت ماه آسیب‌ ها را مشخص کرده، تا در شورای ترافیک بررسی شود. 


وی همچنین حجم تعداد سفرهای امسال را از آمار ارئه شده بیشتر خواند و خاطرنشان کرد: باید مباحث ورودی‌ ها، زیبا سازی شهر، بهداشت محیط و سرویس‌ های بهداشتی هم مرتفع شود؛ تا هنگام ورود مسافران چهره زیباتری از کرمان بعنوان زادگاه شهید سلیمانی در ذهن مسافران بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha