تهران گرم می‌شود/افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تداوم غبار، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در دو روز آتی در تهران همراه با گرما پیش‌بینی شده است از افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۲۲ فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شمال خراسان‌رضوی و برخی از مناطق آذربایجان‌شرقی و غربی انتظار بارش‌های پراکنده و در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز و تهران وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین جنوب‌غرب و مرکز، آسمانی غبارآلود دارد.

گودرزی ادامه داد: برای دو روز آتی ارتفاعات و مناطقی از زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار و رعدوبرق دارند. همچنین فردا استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، وزش گرم‌باد جنوبی و افزایش موقتی دما دارند و هوا بین ۸ تا ۱۵ درجه در این مناطق گرم‌تر می‌شود.

وی با پیش‌بینی جوی آرام در روز پنجشنبه برای بیشتر مناطق کشور توضیح داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز، واقع در استان‌های قزوین، تهران، البرز، سمنان، وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین افزایش وزش باد در کشور عراق سبب خیزش گردوخاک و انتقال آن به غرب و شمال‌غرب ایران و با غلظت کمتر به سمت دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود که در این مناطق کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران امروز آسمانی صاف گاهی وزش باد را دارد که در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین، باد و گردوخاک و غبار برای دو روز آینده شدت خواهد یافت.

گودرزی اعلام کرد: بیشینه دما در تهران به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد و برای فردا افزایش دما داریم و پایتخت گرم‌تر می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha