بازرسی معاونت غذا و دارو استان از حدود 100 واحد تحت نظارت

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بازرسی 96 واحد تحت نظارت این معاونت در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، دکتر زهرا کیانی با تشریح اقدامات و برنامه های این معاونت در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ گفت: تمامی حوزه های معاونت غذا و دارو در طول ایام تعطیلات نورزی به صورت حضوری و کشیک ارائه خدمات به مردم داشته اند.

وی با اشاره به نظارتی بودن بخش مهمی از وظایف این معاونت تصریح کرد: در این راستا برنامه تشدید نظارت بر واحدهای تحت نظارت این معاونت شامل داروخانه ها، مراکز عرضه کالاهای پزشکی ، شرکت های پخش دارو، واحدهای تولیدی مواد خوراکی ،آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی مورد توجه جدی قرار گرفت.

زهرا کیانی به بازرسی های انجام شده از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور در سطح استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر بازرسی های برنامه ریزی شده توسط کارشناسان در قالب دیدار نوروزی،  ۸ باب داروخانه سطح شهر و داروخانه های بیمارستانی مرکز استان و همچنین ۲ کارخانه و ۴کارگاه تولید مواد غذایی با حضور معاون غذا و دارو دانشگاه بازدید انجام شده است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ارائه خدمات دارویی در طول تعطیلات نوروزی گفت: طبق هماهنگی انجام شده و با تنظیم برنامه کشیک تمامی داروخانه های شبانه روزی و دارو خانه های بخش خصوصی سطح استان در راستای ارائه خدمات دارویی در این ایام فعال بوده اند.

کیانی خاطرنشان کرد: به منظور بررسی وضعیت خدمات دارویی بیش از ۵۰ مورد بازرسی از داروخانه های بیمارستانی، دولتی، خصوصی(شبانه روزی و روزانه) در این مدت صورت گرفته است.

وی با اشاره به انجام مساعدت به بیماران خاص و صعب العلاج و نیازمند در این ایام افزود: در تعطیلات نوروزی امسال به 82 بیمار با مبلغی بالغ بر ۲۴۷ میلیون ریال مساعدت دارویی شده است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: طی این مدت ۹ مورد بازرسی از عطاری ها و ۱۵ مورد بازرسی از واحد مخدر بیمارستان ها انجام گرفته است.

کیانی به برگزاری گشت های مشترک بازرسی با سایر نهادها از جمله پلیس، اتاق اصناف، سازمان صمت و معاونت بهداشتی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۹ مورد بازرسی نیز به صورت گشت مشترک انجام گرفته است.

وی بازدید و تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی را از دیگر اقدامات مهم این معاونت در نوروز امسال عنوان کرد و افزود: در این راستا ۲۲ مورد بازرسی از واحدهای مذکور انجام گرفته است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پاسخگویی ۱۰۸ مورد شکایات تلفنی وکتبی همچنین استعلامات کالاهای سلامت محور قاچاق اشاره کرد و گفت:  در همین مدت بازرسی و پایش عملکرد دو شبکه های بهداشت و درمان استان انجام گرفته است.

کیانی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی این معاونت در ایام تعطیلات نوروزی گفت: ۳۹۸ آزمون بر روی ۱۲۰ فقره ماده غذایی ارسالی از معاونت بهداشتی دانشگاه، نمونه های شکایتی و طغیانی توسط این آزمایشگاه در ایام نوروزی انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمینه اطلاع رسانی داروها و سموم و کمبودهای دارویی نیز سامانه ۱۹۰ با حضور داروسازان این معاونت از ساعت7 صبح تا 20 شب پاسخگوی ۶۶ فقره تماس از سوی مردم بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha