برداشت بی رویه کوه های بی بی شهربانو خطر آفرین است

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: برداشت بی رویه کوه های بی بی شهر بانو موجبات حوادث و بحران های احتمالی آینده خواهد بود و مجموعه مدیریت شهری تهران می بایست هر چه سریعتر به این موضوع ورود کنند و با تهیه گزارش و ارسال آن به مراجع قضایی و مراجع ذیصلاح بستری را فراهم کنند تا جلوی این امر گرفته شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران احمد صادقی در پنجاه و هشتمین جلسه شورا و پس از ارایه گزارش سید احمد علوی در خصوص پروژه های اولویت دار تاریخی ، فرهنگی و گردشگری شهر ری گفت: در ابتدا باید از آقای علوی تشکر کنم که کمیته گردشگری شورا توجه ویژه به جنوب شهر به ویژه شهر ری دارند.

وی در ادامه افزود: اما موضوعی که باید اینجا متذکر شد بحث برداشت های بی رویه از کوه های بی بی شهر بانو است.

صادقی ادامه داد: بی شک شهروندان تهرانی وقتی به صورت هفتگی در مسیر بزرگراه امام علی(ع) تردد می کنند و می خواهند  به زیارت اموات خود بروند شاهد ناپدید شدن این کوه ها هستند که هر هفته بخشی از این جاذبه های طبیعی و گردشگری ناپدید می شود.

صادقی افزود: متاسفانه برداشت بی رویه ای که کارخانه سیمان تهران از این ظرفیت های بی بدیل دارد یک اتفاق عجیب است که شاید در هیچ جای دنیا در داخل یک شهر رخ ندهد.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: به طور قطع نابود کردن این ذخایر طبیعی مسایل محیط زیستی را در آینده برای شهر تهران به وجود خواهد آورد و اینکه  معرفی شهر ری به عنوان قطب گردشگری را به مخاطره خواهد انداخت.

صادقی گفت: لذا ضرورت دارد ستاد یا کمیته ای با حضور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تشکیل شود تا موضوع برداشت بی رویه از کوه های بی بی شهر بانو و جلوگیری از آن در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

صادقی در ادامه خاطر نشان ساخت: برداشت بی رویه از این ذخایر طبیعی یک هشدار است ، هشدار در رخ دادن حوادث و بلایای آینده و مشکلات زمین شناختی و مسایل عدیده ای که به بار خواهد آمد .

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع تاسف بار دیگر این است که مردم ری می گویند این اقدام از سوی کسانی انجام می شود که زور کسی به آنان نمی رسد و این برای نظام عدالت محوری که سرلوحهه شعار های آن تحقق عدالت است خوب نیست.

این عضو شورا افزود: متاسفانه نابود کردن مکانی که قدمت تاریخی آن به  بیش از هزاران  سال می رسد و نابود کردن  آثار ورود اسلام به ایران  دارد توسط افرادی اتفاق می افتد که کسی جلودار آنان نیست.

صادقی در پایان گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و اداره کل محیط زیست شهرداری تهران می بایست در این زمینه گزارشی تهیه کنند و شهرداری تهران آن را به مراجع قضایی و مراجع ذیصلاح ارسال کنند تا جلوی این اتفاق هر چه سریعتر گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha