آشنایی کودکان با معماری ایرانی-اسلامی در بازی «بلوکه‌های حرم»

شرکت توسعه هوش‌افزار کودک با برند اسباب‌بازی «بیس» با محصولات چوبی خود در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی حضور دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صادق کمیلی‌نژاد مدیرعامل شرکت توسعه هوش افزار کودک درباره محصولات این شرکت که در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی عرضه می‌شود، توضیح داد: محصولات برند «بیس»، بر پایه چوب است و بیش از پنج سال است که در این حوزه فعالیت می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه این برند تنوع محصولی خوبی دارد، گفت: محصولات ما در دو بخش عرضه می‌شود که یک بخش محصولات، فروشگاه‌های سطح شهر را در برمی‌گیرد و بخش دیگر که شامل بازی‌های فکری و گروهی است، به مجموعه‌های فرهنگی، مدارس و اردوگاه‌های متقاضی این سبک از محصولات، ارائه می‌شود و هدف از عرضه محصولات این بخش، هم‌افزایی سطح مهارت‌های گروهی است.

کمیلی‌نژاد در ادامه گفت: ما در شرکت توسعه هوش‌افزار کودک به تولید اسباب‌بازی‌های ایرانی اسلامی هم وارد شدیم که به عنوان مثال می‌توانم به دو اسباب‌بازی «نگاره» و «بلوکه‌های حرم» اشاره کنم. البته اسباب‌بازی «نگاره» در این نمایشگاه عرضه نمی‌شود و در چند ماه آینده رونمایی خواهد شد.

او درباره اسباب‌بازی «بلوکه‌های حرم» بیان کرد: این بازی به شکلی طراحی شده است که کودکان در کنار بازی و سرگرمی، با نمای مسجد، گنبد، مناره و به طور کلی معماری ایرانی-اسلامی آشنا شوند.

کمیلی‌نژاد عنوان کرد: محصولات ما که در فروشگاه‌ها و بازارها عرضه می‌شود، به مخاطبان زیر ده سال اختصاص دارد و ما برای این طیف، توجه ویژه‌ای به تولید پازل‌ها در ابعاد و انواع مختلف داشته‌ایم، به‌طوری که به جرأت می‌توانم بگویم هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ تنوع، جزو بهترین تولید کننده‌های پازل در کشور هستیم.

او افزود: بیشتر بازی‌های برند «بیس» در حوزه هوش فضایی است تا مهارت‌های حرکتی و هماهنگی بین چشم و دست کودکان را افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه هوش افزار کودک با اشاره به موفقیت‌های این شرکت در جشنواره‌های مختلف در سال‌های گذشته گفت: سال ۱۳۹۵ موفق شدیم عنوان «شرکت منتخب» جشنواره ملی اسباب‌بازی را به دست بیاوریم و در جشنواره ملی بشری هم رتبه کسب کردیم. در جایزه فیروزه که در سال ۱۳۹۶ برگزار شد، موفق به کسب رتبه اول شدیم و در سال ۱۳۹۹ هم در ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در پنج بخش، چهار رتبه را به دست آوردیم.

کمیلی‌نژاد با بیان اینکه بازی‌های گروهی این برند را می‌توان در جمع‌های خانوادگی هم استفاده کرد، توضیح داد: این روزها که شیوع ابتلا به کرونا رو به کاهش است، به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنم که از فرصت استفاده از بازی‌های گروهی - چه شرکت ما و چه شرکت‌های دیگر- استفاده کنند تا کانون گرم خانواده‌ها گرم‌تر شود.

او افزود: یکی از بازی‌های شاخص ما، بازی «توپنگ» است که این بازی برگرفته از تیر و کمان‌های قدیمی و دست‌ساز است که ما مشهدی‌ها در زبان محلی خود به آن «پلخمون» می‌گفتیم. «توپنگ»، بازی پرطرفدار شرکت ماست که برای کودکان عرضه می‌شود تا با فرهنگ محلی کشور ما آشنا شوند و البته این را هم ذکر کنم که بزرگسالان هم از این بازی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل برند «بیس» در پایان عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های محصولات برند «بیس» استفاده از چوب‌ جنگل‌های تجدیدپذیر است و خریداران با خیال راحت می‌توانند محصولات ما را تهیه کنند و این اطمینان را داشته باشند که به محیط زیست هیچ ضربه‌ای زده نمی‌شود.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha